marți, aprilie 30, 2024
spot_img

DOCUMENT. Mecanicul de locomotivă drogat este de la Depoul București Călători

Mecanicul de locomotivă drogat despre care Club Feroviar a informat vineri că a fost depistat pozitiv de Revizoratul pentru Siguranța Circulației este de la Depoul București Călători. El a fost testat ”la pont”, după ce în mai multe rânduri venise ”fumat” la serviciu. Alt incident din weekend: un coleg de-ai lui, acar la același depou, a părăsit serviciul fără acordul șefilor.

Club Feroviar a intrat în posesia unui document intern al SNTFC CFR Călători (Buletin informativ privind accidentele și incidentele feroviare produse de la 08.09.2023 ora 5,00 până la 11.09.2023 ora 5,00) care confirmă acest lucru.

”Data: 08.09.2023. Ora: 05:30. Locul: Depoul București Călători. Cu ocazia controlului efectuat de către organe din cadrul R.G.S.C. împreună cu organe de poliție la testarea cu aparatul drugtest a mecanicului D.B. (salariat al depoului București Călători) de serviciu, acesta a indicat consumul de substanțe psihoactive – canabis. Salariatul a fost îndrumat la INML pentru recoltarea de probe biologice”, se arată în documentul citat.

Mecanicul de locomotivă drogat a fost testat ”la pont”

Potrivit unor surse ale Club Feroviar din interiorul operatorului feroviar de stat, mecanicul de locomotivă în cauză ar fi fost testat ”la pont”. Mai exact, Revizoratul și Poliția au fost sesizate de colegi ai acestuia, care au semnalat faptul că nu era prima oară când venea ”fumat” la serviciu. În cele din urmă, vineri la prima oră el a fost testat și a fost depistat pozitiv.

Acest document vine să confirme ceea ce Club Feroviar a scris vineri, că verificări făcute în acea dimineață la un depou al SNTFC CFR Călători au indicat consum de substanțe psihoactive la un mecanic de locomotivă.

La vremea respectivă nu aveam confirmarea pe care o avem acum, și anume că mecanicul de locomotivă drogat era de la Depoul București Călători.

Rămâne însă de văzut dacă testele de sânge făcute de Institutul Național de Medicină Legală(INML) vor confirma și ele consumul de substanțe psihoactive, în speță canabis, în condițiile în care aparatele drugtest dau deseori rezultate fals-pozitive. Rezultatele de la INML vin în aproximativ trei-patru luni, în unele situații durează chiar un an.

Multe cazuri de mecanici de locomotivă băuți

Este vorba de primul mecanic de locomotivă din România testat pozitiv la consumul de droguri. Până acum, organele abilitate ale operatorilor feroviari, administratorilor de infrastructură și ale Poliției Române au depistat doar angajați feroviari aflați sub influența băuturilor alcoolice.

Reprezentanți ai Autorității de Siguranță Feroviară Română au informat recent că două permise de mecanic de locomotivă au fost suspendate pe o perioadă de 90 de zile pentru executarea serviciului de către personalul cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei feroviare sub influenţa băuturilor alcoolice şi/sau a substanţelor psihoactive. Aceasta este formularea standard, nefiind probat niciun caz de consum de droguri sau cel puțin el nu a apărut în spațiul public.

Alte două permise au fost suspendate pe o perioadă de 60 de zile pentru părăsirea locomotivei de către mecanicul de locomotivă, fără respectarea obligaţiilor prevăzute în normele naţionale de siguranţă feroviară şi/sau în sistemele de management al siguranţei proprii operatorului economic angajator. În fine, un alt permis a fost suspendat pe o perioadă de 60 de zile pentru depăşirea semnalelor fixe sau mobile care „ordonă oprirea” ori „manevra interzisă”, a indicatoarelor care interzic trecerea ori a mărcilor de siguranţă de către convoaiele de manevră, locomotivele izolate sau alte vehicule feroviare la manevră, fără respectarea obligaţiilor prevăzute în normele naţionale de siguranţă feroviară.

Alte incidente la CFR Călători în weekend

În documentul obținut de Club Feroviar mai sunt menționate și alte incidente produse la CFR Călători în weekend-ul trecut.

Este menționată depășirea semnalului de oprire din stația Verești de către trenul IR 1752, vineri la ora 9,30, incident despre care am scris la vremea respectivă, așa că nu vom relua speța. De asemenea, în Depoul București Călători, tot vineri dimineață, la ora 5,00, a fost constatat că un acar ”a părăsit incinta unității fără acordul șefului ierarhic și fără a preda serviciul”.

În fine, unui șef de tren i s-a făcut rău în stația Arad, a fost apelat serviciul de urgență 112 și a fost dus la spital. Ceferistul a fost înlocuit din serviciu de către un coleg.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole