joi, mai 2, 2024
spot_img

Încă un tren care depășește gara, fără să oprească. Care au fost cauzele

Un tren de călători a depășit vineri dimineață semnalul de oprire în gara Verești -Suceava, acesta fiind încă un incident grav de siguranța circulației dintr-un șir mai lung de incidente la compania CFR Călători condusă de Traian Preoteasa. Încă un tren care depășește gara, fără să oprească.

UPDATE. La orele prânzului, CFR Călători a remis următorul comunicat de presă. „ Referitor la situația înregistrată astăzi, 8 septembrie 2023, în stația Verești, la trenul  IR 1752 Suceava Nord – București Nord, precizăm că motivele producerii acesteia nu sunt generate de CFR Călători. În fapt, situația a fost generată de o indisponibilitate a infrastructurii cauzată de scurgerea de ulei pe șină din vagoanele unui tren privat de transport marfă. Menționăm că pasagerii și echipajul trenului au fost permanent în siguranță. Trenul a plecat din stația Verești, în condiții de siguranță, cu o întârziere de 110 minute”. Informațiile deținute de Club Feroviar arată că motivul patinării ar fi scurgerea de semințe de rapiță din vagoane pe șine, urmată de strivirea acestora de către roțile de tren. Scurgerea are loc din cauza utilizării unor vagoane nepotrivite la transportul rapiței de către un operator privat de transport feroviar de marfă (UNICOM). Situația este reclamată în zonă de mai multe timp, fără rezultat, cel puțin până în prezent.

 

Surse din rândul călătorilor acestui tren au informat că IR 1752 nu a reușit să oprească în gară, depașind-o, după care a manevrat înapoi garnitura. Informațiile privitoare la cauzele situației sunt contradictorii, iar oficialii CFR Călători și cei ai CFR SA nu au comentat situația până la ora realizării articolului. În timp ce unele surse au menționat un defect al locomotivei pe partea de frânare, alte surse au susținut că frânarea a fost imposibilă din cauza unor scurgeri de ulei de rapiță dintr-o cisternă pe calea ferată.

Întârzieri mari la trenul care depășește gara

Cert este că trenul a ajuns la Dolhasca cu o întârziere de 120 minute. Nu e singurul incident de acest fel la compania condusă de Traian Preoteasa. În data de 31 august 2023, pe raza Regionalei CFR Craiova, trenul IR 1597 operat de CFR Călători a trecut prin stația Olteni fără să oprească, cu toate că avea oprire prin livret, după cum a relatat aici Club Feroviar. Trenul s-a oprit în câmp, după depășirea incintei stației Olteni.

Nu este singurul incident de acest fel. Pe 9 iunie 2023, trenul de călători R 5007 nu a oprit în stația Chitila, deși ar fi trebuit, potrivit graficului de circulație, așa cum a scris Club Feroviar. După câțiva kilometri, mecanicul de locomotivă al SNTFC CFR Călători și-a dat seama de greșeală, așa că a oprit și probabil a așteptat instrucțiuni. Ulterior a băgat locomotiva „în marșarier”, ca să bifeze și acea oprire, dând cu spatele.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole