Amtrak a selectat asocierea Clark Construction/Stacy and Witbeck ca fiind primul dintre cei trei mari antreprenori de construcții pentru programul tunelului Frederick Douglass. În iunie 2022 a fost lansată o procedură de achiziție competitivă pentru pachetul de construcție a abordării sudice (pachetul B).
O nouă stație și înlocuirea mai multor poduri de cale ferată
Pachetul B este livrat prin metoda de livrare CMAR (Construction Manager at Risk) și include construcția unei noi stații MARC West Baltimore și a abordării sudice a acesteia, pornind din zona de sud a stației și extinzându-se spre nord până la noul portal sudic al tunelului Frederick Douglass. Lucrările acoperă, de asemenea, înlocuirea mai multor poduri de cale ferată și relocarea și realinierea diferitelor utilități.
În plus, au fost atribuite contracte separate către K.K. Adams și Delaware Cornerstone Builders, două întreprinderi mici locale care vor efectua activități suplimentare de preconstrucție înainte de construcția majoră.
Contractele de construcție pentru alte componente ale proiectului sunt achiziționate separat. Pentru pachetul A, care acoperă construcția tunelului Frederick Douglass, procesul de achiziție este în curs de desfășurare, iar contractul este așteptat să fie încheiat până la sfârșitul acestui an. Pentru pachetul C, care include calea de rulare a tunelului, sistemele și instalațiile de ventilație, se preconizează că contractul va fi atribuit la sfârșitul anului 2025 sau la începutul anului 2026.
Amtrak continuă să avanseze în ceea ce privește proiectarea, achizițiile de proprietăți și pregătirile pentru alte proiecte de construcție mai mici asociate cu programul tunelului Frederick Douglass, care va transforma coridorul de nord-est în vestul orașului Baltimore și va debloca cel mai mare blocaj feroviar dintre Washington, DC și New Jersey.
Investiție de 6 miliarde USD
Întreaga investiție pentru Frederick Douglass Tunnel este estimată la aproximativ 6 miliarde USD, care este susținută parțial de fonduri federale din Infrastructure Investment and Jobs Act, alături de contribuții din partea Amtrak și a statului Maryland.
„Construirea noului tunel Frederick Douglass, împreună cu celelalte îmbunătățiri ale programului, reprezintă un câștig pentru Baltimore, care va crea mii de locuri de muncă și va îmbunătăți experiența a mii de clienți care se bazează zilnic pe această conexiune critică”, a declarat Laura Mason, vicepreședinte executiv Amtrak, Capital Delivery.
Programul Frederick Douglass Tunnel va moderniza o secțiune feroviară de 6,4 km de pe Coridorul de Nord-Est (NEC), inclusiv construcția a două noi tuburi de tunel de mare capacitate cu șine electrificate, noi poduri rutiere și feroviare, noua stație West Baltimore și noi sisteme feroviare.
Acest tunel va înlocui actualul tunel B&P, vechi de 150 de ani, situat în Baltimore, pe coridorul de nord-est (NEC). Construcția timpurie pentru proiectul B&P Tunnel a început în martie 2023 prin înlocuirea traverselor din lemn cu noi traverse din beton și instalarea de noi șine. Ceremonia oficială și acordul privind proiectul, în cadrul căruia statul Maryland va furniza 450 de milioane USD, au avut loc la 30 ianuarie 2023. Finanțarea din partea statului, împreună cu cele 750 de milioane USD ale Amtrak, vor contribui la obținerea finanțării integrale în cadrul programului de granturi al Administrației Federale a Căilor Ferate, Federal-State Partnership for Intercity Passenger Rail.
Noua strategie feroviară Amtrak
În plus, în luna iulie, Amtrak a prezentat noua sa strategie feroviară, care plasează îmbunătățirea NEC în centrul transformării transportului feroviar. Amtrak și-a luat angajamentul de a investi 130 de milioane USD pentru îmbunătățirea infrastructurii feroviare a NEC, din care 124 de milioane USD au fost utilizate în această vară pentru modernizarea a 40 de km de șine, înlocuirea a 40 de macazuri în regiunile New York și Mid-Atlantic și finalizarea lucrărilor de asfaltare pe întregul coridor.
În această vară, Amtrak a depus cereri de finanțare federală în valoare de 7,3 miliarde USD pentru implementarea a 14 proiecte pe NEC, precum și pentru modernizarea infrastructurii critice și extinderea serviciilor sale. Înlocuirea tunelului B&P cu tunelul Frederick Douglass se numără printre proiectele depuse. Tunelul B&P de 2,2 km, care leagă Baltimore de Washington, D.C., se confruntă cu provocări din cauza infrastructurii sale învechite și a structurii deteriorate, care generează întârzieri cu impact asupra a peste 10% din trenurile zilnice.