Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) a suspendat mai multe permise de mecanic de locomotivă ca urmare a nerespectării prevederilor legale specifice. Sunt permise suspendate conform noilor reguli intrate în vigoare în 2023.
„Au apărut primele efecte practice ulterioare aprobării şi intrării în vigoare a ordinului ministrului Transporturilor şi Infrastructurii care a modificat şi completat actul normativ prin care se reglementează obţinerea permisului de mecanic de locomotivă. Este vorba despre Ordinul nr. 1443/2023 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului Transporturilor nr. 615/2015 privind aprobarea Procedurii pentru obţinerea permisului de mecanic de locomotivă, Cerinţelor privind procedurile de eliberare şi actualizare a certificatului şi Cerinţelor şi procedurii de recunoaştere a persoanelor şi organismelor, care a intrat în vigoare la data de 4 august 2023. De la intrarea sa în vigoare, ordinul, propus iniţial ca proiect de către ASFR, a început să îşi facă efectele în plan practic. În acest sens, au fost suspendate de ASFR primele permise de mecanic de locomotivă ca urmare a nerespectării prevederilor legale specifice”, a afirmat directorul general al instituţiei, Petru Bogdan, potrivit Agerpres.
Citește aici despre noile reguli.
Permise suspendate
Potrivit şefului ASFR, două permise au fost suspendate pe o perioadă de 90 de zile pentru executarea serviciului de către personalul cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei feroviare sub influenţa băuturilor alcoolice şi/sau a substanţelor psihoactive, două permise suspendate pe o perioadă de 60 de zile pentru părăsirea locomotivei de către mecanicul de locomotivă, fără respectarea prevederilor prevăzute în normele naţionale de siguranţă feroviară şi/sau în sistemele de management al siguranţei proprii operatorului economic angajator, iar un permis a fost suspendat pe o perioadă de 60 de zile pentru depăşirea semnalelor fixe sau mobile care „ordonă oprirea” ori „manevra interzisă”, a indicatoarelor care interzic trecerea ori a mărcilor de siguranţă de către convoaiele de manevră, locomotivele izolate sau alte vehicule feroviare la manevră, fără respectarea prevederilor prevăzute în normele naţionale de siguranţă feroviară.
„Măsurile respective sunt de natură să conducă la îmbunătăţirea siguranţei pe căile ferate din România şi să prevină producerea unor accidente şi incidente feroviare care pot avea drept cauză factorul uman”, a subliniat Petru Bogdan.