joi, mai 2, 2024
spot_img

Italia: fuziune intre administratorii de infrastructura feroviara si rutiera

In 2018, grupul nou format va avea o cifra de afaceri de 11,2 miliarde euro si va efectua investitii de 8 miliarde euro. Ministerul Economiei si Finantelor din Italia a decis integrarea administratorului de infrastructura rutiera (ANAS) in Caile Ferate Italiene (holdingul Ferrovie dello Stato Italiane). FS Italiane devine astfel lider de grup si va avea o crestere de capital de 2,86 miliarde euro, ca urmare a contributiei din partea ANAS.

In plus, prin fuziunea dintre ANAS si Rete Ferroviaria Italiana (administratorul italian de infrastructura feroviara), holdingul FS Italiane devine cel mai mare grup integrat de infrastructura feroviara si rutiera din Europa (inaintea celor din Suedia si Portugalia, cele doua state avand de asemenea cate un organism integrat pentru managementul si investitiile in infrastructura feroviara si cea rutiera – n.red.).

Investitiile grupului vor inregistra, in urmatorii 10 ani, o cifra record de 108 miliarde euro.  Capitalul investit al grupului se ridica la 50 miliarde de euro.

Conducerea grupului va fi asigurata in continuare de catre Gioia Ghezzi, ca presedinte al Rete Ferroviaria Italiana si Renato Mazzoncini, presedinte al holdingului FS Italiane. Grupul va avea 81,000 de angajati.

In noua structura, FS Italiane va administra o retea feroviara si rutiera de aproximativ 44,000 de kilometri. Aceasta fuziune constituie un pas fundamental pentru holdingul Ferrovie dello Stato Italiane, in procesul de implementare a Planului de Business 2017 – 2026. Integrarea infrastructurii, alaturi de integrarea altor moduri de transport, este unul din cei cinci piloni pe care se bazeaza Planul de Business al Ferrovie dello Stato Italiane.

Coordonarea dintre Rete Ferroviaria Italiana si ANAS va rezulta in conectarea mai eficienta a hub-urilor logistice precum porturi, aeroporturi, statii de cale ferata si puncte de transfer intermodal.

Integrarea administratorilor de infrastructura feroviara si rutiera va demara in mod special cu planificarea investitiilor si a lucrarilor, prin definirea nevoilor ambelor segmente de infrastructura, in baza unui singur proiect.

Din grupul Ferrovie dello Stato Italiane fac parte Rete Ferroviaria Italiana, Trenitalia (operatorul de transport feroviar de pasageri), Mercitalia (operator de transport feroviar de marfa), Italferr (subsidiara specializata in proiectare de cale ferata), o serie de alte companii de transport de marfa si pasageri, iar acum si ANAS (administratorului de infrastructura rutiera).

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole