Pantografe defecte sau lovite au cauzat în weekend trenurilor CFR Călători întârzieri de ordinul orelor.
Un pom prăbușit peste o locomotivă în zona Ilva Mică a dus sâmbătă seara la distrugerea ambelor pantografe, a barelor de înaltă tensiune și a altor echipamente amplasate pe acoperiș. Ca urmare, trenul 1838 înregistra sâmbătă seara o întârziere de 356 minute la Măgura Ilvei. Trenul a staționat pur si simplu între orele 23.20 și 4.20 când s-a reușit împingerea acestuia cu un diesel.
Pantografe defecte sau lovite
Duminică, un alt tren a avut probleme cu pantograful, de data aceasta fiind vorba de o defecțiune. Trenul 3086 pe relația Cluj – Mediaș a înregistrat unul dintre cele două pantografe lipite de firul de contact. A fost necesară intervenția unei drezine pentru ca locomotiva să poată trece la alimentarea cu celălalt pantograf. La orele serii, trenul înregistra aproape două ore întârziere, imediat după Cluj Est.
Un al treilea tren ce a avut probleme din cauza defectării patografului locomotivei a fost R4306. Pantograful acesteia s-a rupt la Apahida iar trenul a sosit la destinație cu o întârziere de 45 de minute potrivit Informaticii Feroviare. Distrugerea pantografelor are printre cauze și lucrări de întreținere și reglaj a acestora efectuate necorespunzător de către SCRL Brașov, afirmă un mecanic de locomotivă.
Citește Pantografe moderne, știință puțină la CFR Călători