miercuri, ianuarie 22, 2025
spot_img

Pantograf rupt la Azuga. Întârzieri mari ale trenurilor de călători pe Valea Prahovei

Un pantograf rupt la Azuga, la locomotiva unui tren Interregio, a dat luni dimineață peste cap circulația trenurilor de călători pe Valea Prahovei.

pantograf rupt la Azuga

UPDATE. În urma accidentului, trei femei, pasagere în trenul IR 1742, au fost rănite şi au ajuns la Spitalul Orăşenesc Sinaia. Ele au fost lovite de cioburile din geamul spart al vagonului.

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Oana Brânzan, a anunțat că traficul feroviar pe segmentele Valea Largă – Brașov și Predeal – Azuga, inclusiv pe anumite linii din stațiile Predeal și Azuga, se desfășoară pe un singur fir, din ambele sensuri, din cauza ruperii pantografului de la locomotiva trenului IR 1742, la ieșire din stația Azuga.

Pentru restabilirea condițiilor normale de trafic, SRCF București acționează cu drezine pantograf pentru repunerea sub tensiune a liniei de contact, iar CFR Călători a îndrumat o locomotivă de ajutor pentru trenul IR 1742. Din cauza defecțiunii de la locomotiva trenului IR 1742, alte două trenuri – R 3024 al SNTFC CFR Călători și trenul R-E 11632 al Softrans – vor înregistra întârzieri la destinație, deoarece staționează în spatele trenului IR 1742, care așteaptă locomotiva de ajutor.

Celelate garnituri, care tranzitau cele două segmente feroviare, au circulat pe celălalt fir. ”Transmitem scuze călătorilor pentru întârzierile înregistrate de trenurile care staționează temporar la această oră și îi asigurăm că personalul feroviar al SRCF București depune toate eforturile necesare pentru restabilirea circulației în condiții normale, în cel mai scurt timp”, a mai spus Oana Brânzan.



Trei pantografe rupte în weekend

Ruperea pantografului la Azuga nu este nici pe departe un eveniment singular. În weekend au mai fost alte trei incidente similare, după cum a scris Club Feroviar.

Un pom prăbușit peste o locomotivă în zona Ilva Mică a dus sâmbătă seara la distrugerea ambelor pantografe, a barelor de înaltă tensiune și a altor echipamente amplasate pe acoperiș. Trenul a staționat pur si simplu între orele 23.20 și 4.20 când s-a reușit  împingerea acestuia cu un diesel.

Duminică, un alt tren a avut probleme cu pantograful, de data aceasta fiind vorba de o defecțiune. Trenul 3086 pe relația Cluj Napoca – Mediaș a înregistrat unul dintre cele două pantografe lipite de firul de contact. A fost necesară intervenția unei drezine pentru ca locomotiva să poată trece la alimentarea cu celălalt pantograf.

Un al treilea tren ce a avut probleme din cauza defectării patografului locomotivei a fost R4306. Pantograful acesteia s-a rupt la Apahida, iar trenul a sosit la destinație cu o întârziere de 45 de minute.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole