luni, aprilie 15, 2024
spot_img

FOTO. Pantografe moderne, știință puțină la CFR Călători

Un tren a înregistrat o întârziere de două ore după ce i s-a rupt pantograful. Cauza ar fi reglajele proaste făcute de SCRL.

Trenul R5702 Ilva Mică – Suceava a înregistrat sâmbătă dimineața o întârziere totală de 119 minute după ce i s-a rupt pantograful undeva între Ilva Mare și Lunca Ilvei (județul Bistrița) la aproximativ 30 de kilometri după plecare.

Cauza ruperii pantografului a fost reglarea nepotrivită a acestora de către SCRL Brașov, afirmă sursele noastre. CFR Călători are în dotare mai multe locomotive cu pantografe moderne Schunk care oferă avantaje clare față de pantografele clasice românșeti, dar care sunt și mai sensibile din punct de vedere al reglajelor. Ca avantaje, pantografele Schunk au presiune constantă pe firul de contact și prezenta dispozitivului ADD (Auto Drop Device) care la spargere sau consumarea periei coboară automat pantograful. Dispozitivul ADD permite catenarei să nu sufere daune majore. Pantografele clasice, în caz de defectare, mătură efectiv tot ce întâlnesc, în poziție extinsă.

Citește aici cum s-a autocopiat virgulă cu virgulă pe sute de pagini Traian Preoteasa, doctor în științe tehnice.

Pantografele trebuie reglate astfel încât să apese cu o forță constantă de 8,5 kgf. O apăsare prea puternică duce la agățarea și ruperea pantografului, una mai mică este insuficientă pentru alimentarea constantă cu energie.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole