marți, februarie 20, 2024
spot_img

Când va ajunge la București primul tren Alstom pentru România și când vor începe testele

Primul tren Alstom pentru România, care a intrat sâmbătă seara în țară pe la Curtici, a primit autorizaţia de a circula pe rețeaua CFR, pentru livrarea la Bucureşti şi Făurei, fiind estimat să sosească în Capitală în cursul zilei de luni.

”Trenul a fost autorizat să circule în România pentru livrarea la Bucureşti şi Făurei. Acum se lucrează la pregătirea trasei şi, în perioada următoare, operatorul de marfă LTE, care asigură operarea în România, va primi undă verde de a pleca spre Bucureşti. Sosire estimată, la acest moment, în cursul zilei de 4 decembrie 2023”, potrivit informaţiilor transmise Agerpres de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Autorizaţia de circulaţie a fost eliberată de ASFR şi prin aceasta se atestă că ”vehiculul feroviar vagon motor din compunerea ramei electrice interregionale tip RE-IR101 (…), deţinut de persoana juridică Alstom Ferroviaria SpA (…) îndeplineşte condiţiile tehnice pentru acces pe infrastructura feroviară publică din România, în scopul deplasării pe relaţiile Staţia CFR Curtici Frontieră – Staţia CFR Bucureşti Griviţa (SC Atelierele CFR Griviţa SA) – Staţia CFR Bucureşti Nord – Staţia CFR Făurei (Centrul de testări Feroviare Făurei) – Staţia CFR Ciulniţa – Staţia CFR Călăraşi – Staţia CFR Constanţa. Vehiculul este autorizat să circule pe infrastructura feroviară publică din România în următoarele condiţii de circulaţie: în stare rece şi însoţit; cu respectarea reglementărilor specifice privind circulaţia pe infrastructura feroviară. Prezenta autorizaţie este valabilă până la data de 2.01.2024. Dacă în intervalul de valabilitate a prezentei autorizaţii vehiculul a fost avariat, deraiat sau a fost supus unor reparaţii la unul din echipamentele, instalaţiile sau subansamblurile menţionate în procesul verbal de constatare tehnică, prezenta autorizaţie îşi pierde valabilitatea”.

Primul tren Alstom pentru România va începe testele miercuri

Testarea ramei va începe din 6 decembrie (miercuri) la Bucureşti şi la Făurei şi pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri.

”Pentru momentul acesta, meritul de a ne mişca în grafic aparţine întregii familii feroviare (începând cu echipa Alstom care urmăreşte acest tren de la plecarea din fabrica, AFER care autorizează circulaţia pentru livrare, ASFR care autorizează trenul pentru circulaţia cu călători, CFR Infrastructură care trasează şi dirijează trenul, LTE operatorul de marfă care operează trenul de livrare pe teritoriul României, CFR Călători care este implicat în preluarea şi operarea trenurilor în perioada următoare). Mai avem câteva hopuri în acest decembrie, dar sper că le trecem cu bine”, a precizat ARF, pe pagina sa de Facebook.

Prima ramă electrică Alstom Coradia Stream a intrat în România sâmbătă seara, în jurul orei 21:30. Aceasta face parte din setul de 37 de rame electrice interregionale (RE-IR1) care au fost contractate de ARF. Ele au fost produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Bucureştiul cu principalele centre urbane ale ţării.

Ultimele Articole