marți, aprilie 30, 2024
spot_img

Varsovia reia licitatia pentru achizitia a 213 tramvaie

Curtea de Apel din Polonia a invalidat decizia Companiei de Transport Public din Varsovia, ZTM Warszawa, prin care aceasta a anulat licitatia pentru achizitionarea a 213 tramvaie noi. Astfel, procedurile vor fi restabilite, iar ZTM Warszawa trebuie sa excluda Škoda de la licitatie si sa reevalueze ofertele primite.

Reamintim ca la prima licitatie oferta depusa de catre producatorul ceh de material rulant, Škoda, a fost declarat castigatoare, insa licitatia a fost anulata pe motiv ca oferta Škoda depasise bugetul. Licitatia fusese estimata initial la o valoare de 2,3 miliarde de zloti (538 de milioane de euro).

Imediat dupa anuntarea ofertei castigatoare producatorii Hyundai Rotem si consortiul Stadler-Solaris au cerut anularea licitatiei si excluderea producatorului ceh de la proceduri. In plus, consortiul Stadler-Solaris cere sa isi restabileasca oferta si solicita operatorului polonez sa o excluda si pe cea inaintata de catre Hyundai Rotem.

Reamintim, de asemenea, ca in mai 2017 cinci ofertanti si-au exprimat interesul pentru licitatia lansata in Varsovia:

  • Consortiul Stadler Polska – Solaris cu o oferta in valoare de 2,20 miliarde de zloti (525,67 milioane de euro);
  • Hyundai Rotem cu o oferta in valoare de 2,23 miliarde de zloti (532 milioane de euro);
  • Škoda Transportation cu o oferta in valoare de 2,72 miliarde de zloti (647,4 milioane de euro);
  • Pojazdy Szynowe PESA cu o oferta care depaseste 2,722 miliarde de zloti (647,9 milioane de euro);
  • Alstom Konstal cu o oferta de 3,4 miliarde de zloti (813,67 milioane de euro).

In cadrul licitatiei, criteriul de selectie cel mai important este pretul (53%), urmat de nivelul activitatii de intretinere in primii 1 milion de km (20%), consumul de energie (9%), impactul asupra sinei (5%) si zona cu podea joasa (3%).

Comanda ferma a ZTM Warszawa consta in livrarea a 123 de tramvaie (in prima etapa):  85 de tramvaie bidirectionale si 18 tramvaie unidirectionale cu podea joasa cu o lungime de 33 m si 20 de tramvaie cu o lungime de 24 m. Optiunea pentru inca 90 de astfel de vehicule include 45 de tramvaie bidirectionale si 45 de tramvaie unidirectionale, toate cu o lungime de 33 m.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole