duminică, octombrie 13, 2024
spot_img

O veste bună și una proastă pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia

Modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia a primit acordul de mediu, astfel că proiectul intră în linie dreaptă, însă el ar putea fi scos din PNRR.

Agenția pentru Protecția Mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra deciziei de emitere a Acordului de Mediu pentru proiectul dezvoltat de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA prin SC Baicons Impex SRL, informează Ziua de Constanța.

Este vorba de proiectul „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia”, propus a fi amplasat în extravilan și intravilan, Municipiul Constanța, Comuna Agigea, Orașul Eforie, Orașul Techirghiol, Comuna Tuzla, Comuna 23 August, Municipiul Mangalia, Județul Constanța.

La începutul anului 2022, CNCF CFR SA și Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA au semnat contractul în valoare de 7,7 milioane de lei (fără TVA) pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare și reabilitare a liniei CF Constanța-Mangalia (43 km).

Proiectul vizează reabilitarea şi electrificarea infrastructurii feroviare pe tronsonul de cale ferată cuprins între Constanţa şi Mangalia. Modernizarea implică în principal îmbunătăţirea infrastructurii şi a sistemului feroviar astfel încât să se poată atinge viteze de maximum 120 km/oră. Prin electrificarea liniei Agigea Ecluză-Mangalia (lungime de 33,3 km) în completarea tronsonului Constanţa-Agigea Ecluză (lungime 9,6 km) se va circula cu tracţiune electrică pe distanţa Constanţa-Mangalia. Se vor reduce astfel emisiile de gaze cu efect de seră şi impactul negativ asupra mediului.

Prin proiect se va realiza dublarea liniei între Costineşti şi Mangalia cu desfiinţarea H.m. Neptun, astfel că pe Constanţa-Mangalia ar fi linie dublă pe o lungime de 26,4 km (9,6 km Constanța-Agigea Ecluză H.m. şi 16,8 km Costineşti-Mangalia) şi linie simplă de 16,5 km (între Agigea Ecluză şi Costineşti).



Modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia ar putea fi scoasă din PNRR

Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a declarat că e bine ca unele proiecte să fie mutate din PNRR pe alte programe cu fonduri UE dacă se constată că acestea sunt în risc de întârziere. Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Drumurile noastre”, moderată de Ștefan Etveș pe B1 TV.

”Eu n-am elemente care să-mi spună că sunt în risc de întârziere, iar dacă există acest risc, e bine ca ele (proiectele) să fie îndepărtate din PNRR și, eventual, dacă se consideră că sunt foarte importante, să le mute pe un alt tip de finanțare. E un lucru care s-ar putea face, decât să pierzi banii. Mai bine nu zic nimic la PNRR (zâmbește). România a prezentat un plan Comisiei pentru că trebuie să reducă din finanțare. Transporturile și navele au cam o treime din PNRR, sunt vreo 500 de milioane la care-și propune să renunțe în PNRR, dar sunt două de cale ferată pe care am înțeles că ar dori să le mute în alt tip de finanțare. Cred că sunt Constanța-Mangalia și Videle-Giurgiu. Calea ferată e importantă, dar e și foarte costisitoare și durează lucrările și atunci e bine să ne orientăm. Sunt și foarte multe fonduri, e bine să știi în care să le pui în funcție de condițiile de realizare”, a declarat comisarul european Adina Vălean.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole