luni, aprilie 29, 2024
spot_img

Traian Preoteasa a pierdut definitiv procesul cu un ceferist pe care l-a discriminat

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa a pierdut definitiv procesul cu un ceferist, însoțitor la vagon de dormit, pe care l-a discriminat. Vineri, din conturile operatorului feroviar de stat a fost virată către Vasile Ionel suma stabilită de instanță – 11.000 de lei.

”Respinge ca rămas fără obiect capătul de cerere privind repunerea reclamantului în dreptul de a presta serviciul. Admite în parte cererea. Obligă pârâta să acorde reclamantului voiajele de trafic internaţional care i se cuveneau conform clasamentului turnusurilor din perioada aprilie 2022 – noiembrie 2022. Obligă pârâta la plata către reclamant a sumei de 10.000 lei cu titlu de despăgubiri pentru daune morale. Obligă pârâta la plata către reclamant a sumei de 1.000 lei reprezentând cheltuieli de judecată constând în onorariu de avocat. Cu apel în 30 zile de la comunicare, care se va depune la Tribunalul București – Secția a VIII-a”, a stabilit, pe 18 mai 2023, Tribunalul București, prin Hotărârea 3069/2023.



Preoteasa a pierdut definitiv procesul. De ce nu plătește ”pe persoană fizică”?

Ambele părți au făcut apel, iar săptămâna trecută a venit și decizia definitivă a Curții de Apel București: ”Respinge apelurile, ca nefondate. Definitivă”. Iar în urma deciziei definitive 11.000 de lei s-au mutat din contul CFR Călători în cel al lui Vasile Ionel.

Exact ca în cazul procesului pierdut cu Club Feroviar, suma stabilită de instanța de judecată a fost plătită de SNTFC CFR Călători, pe persoană juridică, și nu de Traian Preoteasa, pe persoană fizică. Asta în ciuda faptului că în ambele cazuri a fost vorba de o ambiție personală a șefului operatorului feroviar de stat.

Însoțitor de vagon de dormit, retrogradat fără motiv

Preoteasa a pierdut definitiv procesul modernizarea vagoanelor de dormit reparații planificate la vagoane de dormit promovări interne la CFR Călători ceferist sancționat discreționar Modernizarea locomotivelorDar să recapitulăm pe scurt de la ce a pornit acest proces. Vasile Ionel este angajat al CFR Călători, pe postul de conductor vagoane de dormit și cușetă, iar până în luna martie 2022, datorită poziționării sale superioare în clasamentul lunar, a fost repartizat permanent în turnusul nominal lunar la pozițiile cu trenuri internaționale (Viena și Budapesta).

Apoi, șeful său direct, Sorin Preda (șef Serviciu Deservire Vagoane Speciale de Dormit și Cușetă), cel care se ocupă cu întocmirea, redactarea și aprobarea turnusului individual lunar, l-a repartizat exclusiv, în toate lunile care au urmat, pe trenuri din parcurs intern. Trebuie menționat faptul că ceferistul nu a fost sancționat în niciun fel în mod oficial, prin vreun ordin sau decizie scrisă, pe care s-o poată contesta. De fiecare dată când a întrebat de ce a fost ”retrogradat”, Sorin Preda i-a dat același răspuns, că “așa a primit ordin de la director”, referindu-se, evident, la directorul general Traian Preoteasa, după cum se menționa în denunțul penal și în cererea de chemare în judecată formulate de Sindicatul Feroviar Vagoane Speciale.

Vasile Ionel nu a mai primit ”verde” la trenuri internaționale după o discuție în contradictoriu purtată în Gara de Nord cu Traian Preoteasa. Ulterior, cei doi s-au contrat la un miting organizat de Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, condusă de Rodrigo Maxim. Acela a fost momentul care a pecetluit rămânerea însoțitorului de vagon exclusiv la curse interne.

Odată început procesul, conducerea CFR Călători a încercat să mintă judecătorii, scriind în documentul oficial trimis instanței că reclamantului Vasile Ionel i-au fost repartizate în perioada aprilie-septembrie 2022 voiaje în trafic internațional. În acest document erau date câteva exemple: data de 22.07.2022, trenul 1741/1941 vagon cușetă Bc 5, data de 27.07.2022, trenul 1641/1941, vagon cușetă Bc 7. Numai că primul tren a circulat pe relația Satu Mare-Mangalia și retur, iar al doilea pe Baia Mare-Mangalia și retur. Și următoarele trei exemple date de responsabilii operatorului feroviar de stat vizau tot trenuri în trafic intern.

Mai mult, tot în cadrul procesului, directorul general adjunct al CFR Călători, Marcel Litră, a trimis un document prin care încerca să acrediteze ideea că Vasile Ionel este inamicul public numărul 1 al refugiaților ucraineni.

Directorul general al CFR Călători se va alege cu plângere penală

Aplicarea Statutului la CFR Călători conductor de vagon de dormit ceferist sancționat discreționar
Liderul Sindicatului Feroviar Vagoane Speciale, Mihai Cantea

Acum, după ce Curtea de Apel București a tranșat definitiv litigiul, Sindicatul Feroviar Vagoane Speciale vrea să se îndrepte cu o plângere penală împotriva lui Traian Preoteasa.

”După ce se redactează hotărârea (motivarea) de la Curtea de Apel, sindicatul nostru urmează să facă plângere penală împotriva lui Preoteasa Traian pentru fals intelectual, față de cele scrise în întâmpinarea de la fond, de la Tribunal, și povestea cu inamicul numărul 1 din CFR Călători al refugiaților ucraineni”, a declarat pentru Club Feroviar președintele sindicatului, Mihai Cantea.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole