luni, aprilie 29, 2024
spot_img

CFR Călători cere Căii Ferate din Moldova reluarea circulației Trenului Prietenia

Directorul general al CFR Călători, Ovidiu Vizante, a trimis o adresă către Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Moldova prin care cere reluarea circulației Trenului Prietenia. O solicitare similară a fost făcută și de Căile Ferate Ucrainene.

reluarea circulației Trenului Prietenia Trenul Prietenia rămâne suspendat

Într-o scrisoare expediată directorului CFM, Oleg Tofilat, directorul general al CFR Călători, Ovidiu Vizante, solicită comunicarea în scurt timp a propunerilor pentru circulația trenurilor dintre Chișinău și București (Trenul Prietenia) și dintre Ungheni și Iași.

Reluarea circulației Trenului Prietenia, posibilă de la anul

„În situația în care nu vom primi răspuns din partea dumneavoastră, suntem în imposibilitatea de a solicita capacitate de infrastructură la administratorul infrastructurii feroviare din România și, ca urmare, trenurile nu vor fi planificate în planul de mers tren 2021-2022”, se arată în adresa CFR Călători, semnată de Ovidiu Vizante și publicată de presa de la Chișinău.

Circulația trenurilor internaționale spre și dinspre Republica Moldova (inclusiv a Trenului Prietenia) a fost sistată în 2020 din cauza restricțiilor de circulație în contextul pandemiei.

Ucrainenii cer și ei trenuri internaționale

Și Căile Ferate Ucrainene propun reluarea circulației trenului dintre Chișinău și Odesa începând cu 12 august, în condițiile în care restricțiile legate de pandemie au fost relaxate.

”Direcția Chișinău-Odesa-Chișinău era una dintre cele mai rentabile pentru Calea Ferată din Moldova în perioada de vară. Însă CFM refuză restabilirea circulației internaționale, motivănd acest lucru prin faptul că vagoanele sunt în stare deplorabilă. Adică, pentru majorarea semnificativă a veniturilor întreprinderii strategice nu este posibil de reparat 20 de vagoane. Măcar din banii împrumutați, în baza unui plan concret și real de restabilire a circulației. În schimb, mii de angajați, care de șase luni nu primesc salarii, sunt trimiși la bănci după credite”, a comentat fostul deputat de la Platforma DA, Alexandru Slusari.

Ex-vicepreședintele Parlamentului a menționat că situația de la CFM trebuie discutată urgent la prima ședință a viitorului Guvern. ”Ce se întâmplă la Calea Ferată? Sabotaj, incompetență sau interes pecuniar de a falimenta entitatea strategică? În orice caz, e nevoie ca urgent, la una din primele ședințe ale noului Executiv, să fie dezbătut subiectul CFM, inclusiv problema respectivă”, a mai spus Slusari. (A.B.)

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole