luni, aprilie 29, 2024
spot_img

VIDEO GALERIE FOTO Asociația Pro Infrastructură: Pasajul Doamna Ghica nu va fi gata la toamnă

Asociația Pro Infrastructură o contrazice pe Gabriela Firea și susține că Pasajul Doamna Ghica nu va fi gata la toamnă, așa cum susține primarul general.  Pasajul ar fi trebuit să facă parte din viitoare linie de tramvai Berceni-Pipera.

”Vă prezentăm în premieră imagini aeriene cu șantierul Pasajului Doamna Ghica din București, aflat la intersecția Șoselei Colentina cu Strada Doamna Ghica (inelul rutier secundar al Capitalei) din Sectorul 2. Deși primarul Firea afirmă în mod mincinos că acest proiect va fi finalizat în această toamnă, se poate observa cu ochiul liber că lucrările sunt într-un un stadiu incipient, executându-se operațiuni la fundațiile podului, relocări de utilități sau la bretelele prin care va fi deviat traficul. În plus, licitația pentru realizarea tablierului metalic a fost anulată recent. Solicităm autorităților locale mai multă responsabilitate în declarații, canalizându-și astfel energia spre adevăratele blocaje ale proiectelor de infrastructură din București”, se arată în postarea asociației de pe pagina sa de Facebook.

Club Feroviar a avertizat de acum două luni că Pasajul Doamna Ghica nu va fi gata la toamnă

Club Feroviar a semnalat încă de acum două luni de zile că șantierul Pasajului Doamna Ghica s-a moleșit și a avertizat că lucrările nu pot fi gata în această toamnă.

Cu prilejul unui reportaj făcut pe șantier pe 10 iunie 2020, am constatat că muncitorii care efectiv lucrau pe șantier, angajați de Trustul de Clădiri Metropolitane, aflat în subordinea Primăriei Capitalei, puteau fi numărați pe degetele de la o mână.

Linia de tramvai Berceni-Pipera, ignorată de Gabriela Firea

Obiectivul de investiții a fost unul ”cu cântec”, încă din vremea când se afla doar pe planșetele proiectanților. La începutul lunii iunie 2019, când a apărut proiectul, Asociația Metrou Ușor l-a criticat, pentru că nu includea și spațiu pentru o linie de tramvai.

La vremea respectivă, Asociația Metrou Ușor a acuzat Primăria Municipiului București că îngroapă bani publici și își încalcă propriile prevederi. ”Să nu fim înțeleși greșit, pasajul este absolut necesar. Atunci cum îngroapă bani publici? Simplu, proiectul lor nu prevede tramvai pe direcția Pipera – Titan; cu toate acestea, pasajul peste CF Doamna Ghica-Delfinului, aflat pe același traseu al viitorului tramvai, are prevăzut spațiu pentru linia de tramvai, care a costat niște bani, iar investiția nu e amortizată. Mai mult, străpungerea N. Grigorescu-Vitan-Bârzesti și podul peste Dâmbovița au prevăzute și spațiu pentru linii, și spațiu pentru stație pe pod (plus accese pietonale), care au costat și mai mulți bani. Investiția nu este nici măcar finalizată încă”, se arăta într-o postare pe Facebook de la acea vreme a asociației.

Linia de tramvai Berceni-Pipera, un traseu aflat pe viitorul inel median al Bucureștiului, este prevăzută în Planul Urban de Mobilitate Durabilă București-Ilfov 2016 -2030, ale cărui prevederi sunt obligatorii pentru PMB și Consiliul Județean Ilfov. ”Este deosebit de grav dacă acest proiect nu prevede măcar spațiu pentru o viitoare linie de tramvai, dacă nu chiar linia însăși. Pentru că înseamnă că am îngropat întreg traseul de tramvai rapid de pe inelul median, adică Pipera – Colentina – Pantelimon – Titan – Vitan – Berceni. Sună bine traseul, nu?”, se încheia postarea.

La finele lunii septembrie 2019, primarul general Gabriela Firea a anunţat că a fost emisă autorizaţia de construire pentru Pasajul Doamna Ghica, iar lucrările urmau să fie finalizate în 12 luni. Costul estimat al lucrărilor era de 28 de milioane de euro. Nici vorbă însă de linie de tramvai, potrivit descrierii edilului: „Pasajul superior va avea o parte carosabilă alcătuită din 2 benzi de circulaţie pe sens”.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole