marți, octombrie 8, 2024
spot_img

VIDEO GALERIE FOTO Șantierul Pasajului Doamna Ghica s-a moleșit de la căldură

Șantierul Pasajului Doamna Ghica s-a moleșit. Pesemne de la căldură și de la tăierile de fonduri făcute cu prilejul ultimei rectificări bugetare de la Primăria Capitalei. Cât despre spațiul care trebuia lăsat liber în zona mediană pentru viitoarea linie de tramvai Berceni-Pipera, el s-a topit de mult și a dispărut din planșele proiectului.

Adrian Bărbulescu

Căldură mare, monșer! La temperaturile de 30 de grade care s-au înregistrat miercuri în București, muncitorii angajați de Trustul de Clădiri Metropolitane, aflat în subordinea Primăriei Capitalei, nu aveau deloc chef de muncă.

Șantierul Pasajului Doamna Ghica, aproape pustiu

Cei care efectiv munceau pe șantier, în jurul orei 10,30 (deci nici poveste de pauză de masă), puteau fi numărați pe degetele de la o mână. Cei mai mulți erau dominați de o stare de ”dolce far niente”, de ziceai că e mai degrabă ora siestei mediteraneene decât dimineața unei zile de miercuri. De altfel, e și singura asemănare cu Mediterana, deoarece praful gros din zonă te readuce repede cu picioarele pe pământ și-ți aduce aminte că ești în Bucureștiul condus de patru ani de Gabriela Firea (PSD).

O oarecare activitate, nici aceasta prea intensă, poate fi observată în zona din imediata apropiere a intersecției cu Șoseaua Colentina, unde angajații Companiei Municipale Energetica – colegii celor de la Trustul de Clădiri Metropolitane – lucrează la niște conducte de termoficare. În rest, utilajele de pe șantier – nu foarte multe nici ele – stau cu frâna de mână trasă. La umbra lor, câțiva muncitori mai trag leneși din țigară și își umezesc buzele cu apă plată luată de la butic. Ce-i drept, de pe acest șantier lipsesc ”purcelele” de bere Newmarkt sau Burger (licoarea produsă de frații Micula, preferata multor muncitori de pe șantiere, pentru simplul motiv că e ieftină). Sau au fost bine dosite de ochii trecătorilor.

Ce lucrări au fost făcute până acum pe șantierul Pasajului Doamna Ghica

Ceva lucrări au fost făcute până acum în zonă, ce-i drept, însă sunt slabe speranțe că pasajul va fi gata ”la toamnă”, așa cum a promis primarul general Gabriela Firea într-un mesaj postat luni pe pagina sa de Facebook.

”Până acum, au fost realizate lucrări de relocare a utilitătilor și au fost efectuate lucrări de instalații pentru a putea devia traficul. De asemenea, a fost realizat zidul de sprijin adiacent zonei trotuarului și au fost demarate lucrările de sapătură și execuția zidului de sprijin la una dintre rampe. Este planificată branșarea la rețeaua existentă de termoficare și devierea circulației pe breteaua nouă pentru a putea fi demarate forajele pentru coloanele forate, aferente fundațiilor de la pila 1 și culeea 1. Lucrările sunt realizate de colegii noștri de la Trustul de clădiri metropolitane”, a scris edilul pe rețeaua de socializare.

Bani ciuntiți la rectificarea bugetară de la Primăria Capitalei

Ceea ce nu a reamintit primarul în urmă cu două zile este faptul că, la finele lunii aprilie, prin rectificarea bugetară de la Primăria Capitalei, a fost tăiată de la Pasajul Doamna Ghica suma 45,8 milioane de lei.

Au rămas în buget 30 milioane de lei, iar creditele de angajament au rămas neschimbate.

Asociația Metrou Ușor a acuzat Primăria că îngroapă bani publici

Obiectivul de investiții a fost unul ”cu cântec”, încă din vremea când se afla doar pe planșetele proiectanților. La începutul lunii iunie 2019, când a apărut proiectul, Asociația Metrou Ușor l-a criticat, pentru că nu includea și spațiu pentru o linie de tramvai.

La vremea respectivă, Asociația Metrou Ușor a acuzat Primăria Municipiului București că îngroapă bani publici și își încalcă propriile prevederi. ”Să nu fim înțeleși greșit, pasajul este absolut necesar. Atunci cum îngroapă bani publici? Simplu, proiectul lor nu prevede tramvai pe direcția Pipera – Titan; cu toate acestea, pasajul peste CF Dna Ghica-Delfinului, aflat pe același traseu al viitorului tramvai, are prevăzut spațiu pentru linia de tramva, care a costat niște bani, iar investiția nu e amortizată. Mai mult, străpungerea N. Grigorescu-Vitan-Bârzesti și podul peste Dâmbovița au prevăzute și spațiu pentru linii, și spațiu pentru stație pe pod (plus accese pietonale), care au costat și mai mulți bani. Investiția nu este nici măcar finalizată încă”, se arăta într-o postare pe Facebook de la acea vreme a asociației.

Linia de tramvai Berceni-Pipera, trecută la ”discutate și uitate”

Linia de tramvai Berceni-Pipera, un traseu aflat pe viitorul inel median al Bucureștiului, este prevăzută în Planul Urban de Mobilitate Durabilă București-Ilfov 2016 -2030, ale cărui prevederi sunt obligatorii pentru PMB și Consiliul Județean Ilfov. ”Este deosebit de grav dacă acest proiect nu prevede măcar spațiu pentru o viitoare linie de tramvai, dacă nu chiar linia însăși. Pentru că înseamnă că am îngropat întreg traseul de tramvai rapid de pe inelul median, adică Pipera – Colentina – Pantelimon – Titan – Vitan – Berceni. Sună bine traseul, nu?”, se încheia postarea.

La finele lunii septembrie 2019, primarul general Gabriela Firea a anunţat că a fost emisă autorizaţia de construire pentru Pasajul Doamna Ghica, iar lucrările urmau să fie finalizate în 12 luni. Costul estimat al lucrărilor era de 28 de milioane de euro. Nici vorbă însă de linie de tramvai, potrivit descrierii edilului: „Pasajul superior va avea o parte carosabilă alcătuită din 2 benzi de circulaţie pe sens”.

Cu alte cuvinte, linia de tramvai Berceni-Pipera a fost trecută la categoria ”discutate și uitate”, vorba fostului premier Mihai Tudose, coleg de partid cu edilul Gabriela Firea.

CITEȘTE și Primăria Capitalei susține că Pasajul Doamna Ghica va fi gata la toamnă

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole