joi, mai 2, 2024
spot_img

VIDEO S-au reluat lucrările la Pasajul Doamna Ghica. Ce se întâmplă cu linia de tramvai

După mai bine de o jumătate de an de stagnare, vineri s-au reluat lucrările la Pasajul Doamna Ghica din estul Bucureștiului, în prezența primarului general Nicușor Dan. Pasajul ar fi trebuit să includă și o linie de tramvai. Primarul spune acum că ea va fi adăugată ulterior.

Adrian Bărbulescu

lucrările la Pasajul Doamna Ghica lucrările la Pasajul Doamna Ghica

Nicușor Dan a anunțat vineri că Pasajul Doamna Ghica va fi gata la finalul anului viitor. Pasajul suprateran este cel mai important proiect de infrastructură rutieră pe care îl derulează Primăria Capitalei în momentul de față.

”Primăria Sectorului 2 pune 30 de milioane de lei și avem perspectiva să terminăm această lucrare. În această toamnă vom reuși să avem două benzi pe sens. Vom reveni la ce era înainte ca acest șantier să fie pornit: să avem două benzi pe sens pe toate laturile acestei intersecții. Procedura de achiziție a tablierului a fost declanșată, o să îl avem în primăvara anului viitor. La sfârșitul anului viitor o să avem întreaga lucrare terminată”, a declarat Nicușor Dan, în cadrul unei vizite pe șantierul pasajului din Sectorul 2, transmisă pe pagina sa de Facebook.

La începutul acestei luni, primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a anunțat că lucrările pentru construirea Pasajului superateran de la intersecţia Doamna Ghica din Bucureşti se reiau, după o pauză de peste o jumătate de an. Gabriela Firea a început lucrările la pasaj în septembrie 2019 şi a promis inaugurarea până la finalul anului 2020. Club Feroviar a avertizat încă din luna iunie a anului trecut că lucrările nu vor fi gata la termen, ceea ce s-a adeverit.

Lucrările la Pasajul Doamna Ghica, începute în 2019 fără a fi prevăzut spațiul pentru linia de tramvai

Lucrările pentru construirea Pasajului Doamna Ghica au început în septembrie 2019, antreprenor fiind Trustul de Clădiri Metropolitane, Companie din subordinea PMB, iar costul lucrărilor a fost stabilit la 110 milioane lei.

Din punct de vedere constructiv, tot obiectivul are o lungime de un kilometru, din care pasajul propriu-zis măsoară 214,5 metri. Lățimea pasajului este de 16,5 m. Ei bine, aici apare marea problemă, la lățimea pasajului și la structura sa. Pe Pasajul Doamna Ghica, fosta administrație a Bucureștiului, condusă de Gabriela Firea, nu a prevăzut spațiu dedicat pe zona mediană pentru viitoarea cale de rulare a tramvaiului.

Trebuie menționat faptul că pasajul se află pe viitorul traseu al liniei de tramvai Berceni-Pipera, prevăzută în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030. Atât pe Străpungerea Doamna Ghica-Chișinău, cât și pe Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, aflate și ele pe traseu, a fost prevăzut pe cele două pasaje spațiu dedicat viitoarei linii de tramvai.

Dacă Pasajul Doamna Ghica va rămâne fără linie de tramvai, spațiile prevăzute din construcție pe celelalte două pasaje devin pur și simplu inutile. Adică bani aruncați pe apa Sâmbetei.

Linia de tramvai, adăugată ulterior

Întrebat de jurnaliști ce se va întâmpla cu linia de tramvai care ar fi trebuit prevăzută pe pasaj, Nicușor Dan a spus că ea va fi adăugată ulterior.

”Noi vrem să închidem șantierul. Deci așa cum o să fie lucrarea la sfâ rșitul anului 2022, o să fie două benzi de circulație pe sens, fără linie de tramvai, însă structura podului permite atașarea unei linii de tramvai. În momentul în care o să avem li nie de tramvai de-o parte și de alta a podului vom putea pune linie de tramvai. Numai că o să avem în acel moment o bandă pentru circulație și una mixtă, tramvai și circulație. Din păcate, după cum vedeți, suntem foarte aproape de b locurile de locuințe și nu se poate să avem și tramvai, și două benzi de circulație”, a spus edilul general.

 

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole