marți, aprilie 30, 2024
spot_img

BREAKING Locomotivele CFR Marfă, luate de un Remat, o pensiune și operatori feroviari

Locomotivele CFR Marfă scoase la licitație pentru stingerea datoriei către Fisc au fost cumpărate de operatori feroviari privați, o societate de tip Remat, o alta care activează în industria hotelieră și o casă de comerț ucraineană. Informațiile au fost făcute publice miercuri dimineață de conducerea operatorului feroviar de stat, iar noi am făcut o verificare a firmelor prezente pe listă.

În scopul maximizării veniturilor și accelerării procesului de stingere a ajutorului de stat, CFR Marfă a făcut publică la data de 6 iulie 2023 intenția de valorificare prin înțelegerea părților a 7.157 de vagoane și 508 locomotive, în conformitate cu art. 248 din Legea 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală. Anunțul societății a fost prezentat la vremea respectivă de Club Feroviar.

Peste 10 milioane de euro pentru 45 de locomotive și 56 de vagoane

Miercuri dimineață, CFR Marfă a anunțat oficial cine a cumpărat vagoanele și locomotivele scoase la licitație și ce sumă s-a obținut în urma acestei operațiuni.

”Ca urmare a obținerii acordului Administrației Naționale de Administrare  Fiscală de valorificare și ridicare sechestru s-au încasat 55,24 milioane de lei (la care se adaugă TVA) pentru 45 de locomotive și 56 de vagoane. Firmele declarate eligibile care au achitat bunurile ofertate au fost: Banat Green Trading (2 locomotive), Laromet Transib (2 locomotive), Marsim Strei (2 locomotive), Tehnotrans Feroviar (1 locomotivă), Ukrainian Global Trading (1 locomotivă), Vest Trans Rail (1 locomotivă), GFR (31 locomotive), Magro Util (1 locomotivă), Nitramonia (52 vagoane), Tim Rail Cargo (4 vagoane) și Unicom Tranzit (4 locomotive).

Operatorii feroviari privați au cumpărat  42 de locomotive

Vom începe cu companiile care activează în domeniul transporturilor feroviare de marfă. Acestea sunt Tehnotrans Feroviar, Vest Trans Rail, Grup Feroviar Român, Tim Rail Cargo, Unicom Tranzit și Magro Util.

Primele nu au nevoie de o prezentare suplimentară în cadrul acestui articol. Facem doar mențiunea că am prezentat recent, în exclusivitate, că GFR a cumpărat 21 de locomotive electrice tip EA, șapte locomotive diesel DA și trei locomotive diesel hidraulice tip DHC. În total, cele 31 de locomotive au fost cumpărate cu suma de 46.981.095 de lei fără TVA, adică echivalentul a aproape 9,5 milioane de euro.

Cât despre Magro Util, ea este o societate cu sediul în Chitila, județul Ilfov, care oferă logistica integrată pentru transport de marfă pe calea ferată în trafic intern și internațional, în sistem de vagon izolat, grup de vagoane, tren complet și containere.

Remat Sibiu a cumpărat două dintre locomotivele CFR Marfă scoase la licitație

Pe lista cumpărătorilor de locomotive la licitația organizată de CFR Marfă mai apare și societatea Laromet Transib.

Societatea are codul CAEN 3832, Recuperarea materialelor reciclabile, drept pentru care cele două locomotive cumpărate vor ajunge, cel mai probabil, la fier vechi. ”Suntem Laromet Transib și executăm cu pasiune și responsabilitate lucrări de demolare și ecologizare, construcții drumuri și poduri rutiere, escavări și amenajare. Din parcul de utilaje de calitate pe care îl deținem închiriem utilaje de construcții partenerilor noștri. Ajutăm la păstrarea unui mediu mai curat în Romania prin Remat Sibiu, un serviciu de colectare de materiale reciclabile, ambalaje de hartie, carton, plastic, aluminiu, metale feroase si neferoase, deșeuri periculoase, dezmembrări auto și programul Rabla, și colectare DEEE (deșeuri electrice, electronice și electrocasnice)”, se arată în prezentarea de pe site-ul firmei.

O societate premiată pentru activitatea hotelieră a cumpărat două locomotive

Pe lista cumpărătorilor de locomotive (două la număr) se află și societatea Marsim Strei din Simeria, care are codul CAEN 5510, Hoteluri și alte facilități de cazare. Ea a obținut anul trecut locul 1 în Topul Firmelor pe județul Hunedoara la categoria Microîntreprinderi.

Asociații societății sunt Bota Liliana Violeta și Motoc Smărăndița Voichița. Firma apare într-o mențiune pe site-ul ADR Vest cu un proiect de extindere a unei pensiuni prin programul Operațional Regional 2014-2020, pentru care însă a fost reziliat contractul.

Am contactat telefonic reprezentanții firmei pentru a ne lămuri la ce le folosesc cele două locomotive cumpărate de la CFR Marfă, însă ne-am lovit de un refuz categoric și ni s-a închis telefonul în nas.

Alți cumpărători la licitația organizată de CFR Marfă

Pe lista celor care au cumpărat locomotive și vagoane de la CFR Marfă se mai află și alte societăți. Combinatul chimic Nitramonia Făgăraș a cumpărat 52 de vagoane, Casa de comerț ucraineanu Ukrainian Global Trading – o locomotivă, iar Banat Green Trading – locomotive.

Aceasta din urmă este o societate înregistrată în județul Caraș-Severin, comuna Văliug, și are cod CAEN 3511, Producția de energie electrică.

”Precizăm faptul că procesul de valorificare va continua, astfel că în cursul lunii septembrie anunțul de valorificare va fi republicat pe site-ul www.cfrmarfa.com pentru vagoanele și locomotivele rămase neachiziționate. Având în vedere faptul că CFR Marfă a reușit să valorifice active excedentare la valori superioare celor evaluate, oferta va fi reluată până la epuizarea lotului de vagoane și locomotive scos inițial spre valorificare. Sumele obținute în cadrul acestui proces de valorificare de active excedentare sunt folosite exclusiv pentru stingerea ajutorului de stat declarat nelegal prin decizia Comisiei Europene”, se mai arată în comunicatul dat publicității de CFR Marfă.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole