luni, aprilie 29, 2024
spot_img

La Brașov, Oradea, Cluj mecanicii refuză să semneze pentru ore suplimentare. Presiuni pentru semnături

Șefii din teritoriu ai CFR Călători pun presiune pe mecanicii de locomotivă pentru a semna că vor să facă ore suplimentare. Mecanicii refuză să semneze.

Discuții purtate cu mecanici de locomotivă și documente semnate de aceștia arată că până la acest moment numărul celor care sunt de acord cu prestarea de ore e mai mic decât cel al celor care refuză.

La Oradea mecanicii au refuzat semnăturile, nici da, nici ba, ceea ce a determinat conducerea să emită un „ordin de serviciu” în care aceștia sunt rugați cât de repede să își treacă… consimțământul, deși acest termen are semnificația de a fi de acord, nu în dezacord. Totuși, mecanicilor orădeni li se spune că pot completa fie „sunt de acord”, fie cu „nu sunt de acord”.

Mecanicii refuză să semneze

La Brașov un tabel cu 27 de nume are 15 semnături împotriva orelor suplimentare, niciuna pentru și restul necompletat.

Singurul acord vine de la Suceava unde sursele Club Feroviar spun că s-a făcut presiune prin instructori și șefi să se semneze pentru. Chiar și așa, au apărut și semnături împotrivă.

Un mecanic de locomotivă a dat un mesaj către angajați în care afirmă că „au început în țară să retrimită tabelele, „să se mai gândească”. „Acest fel de a pune problema arată că semnalul dat de noi e unul puternic, nu cedați presiunilor”, își sfătuiește el colegii.

Reamintim că zilele trecute, informat probabil asupra deciziei liderilor sindicali de la companiile feroviare de a nu mai presta ore suplimentare, decizie ce ar putea fi luată luni după-amiază, șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, a cerut urgent semnăturile celor care acceptă să muncească în plus, dar și pe ale celor care refuză.

Prevederile legale, Codul Muncii și CCM nu pot obliga un salariat să presteze ore suplimentare contra voinței sale.

Conducerea CFR Călători a trimis luni către cele 13 depouri subordonate din țară o adresă în care cere situații privind numele celor care acceptă și ale celor care refuză să presteze ore suplimentare. Hârtia a fost trimisă și către SELC Medgidia.

Adresa menționează personalul de locomotivă-automotor, șefii de tură și revizorii de locomotivă care și-au manifestat consimțământul în scris să presteze muncă peste durata normală a programului de lucru, dar și separat, pe cei care nu și-au dat acest consimțământ în scris.

Documentul trimis de Traian Preoteasa menționează faptul că dacă angajații își dau consimțământul, prestarea de ore suplimentare devine obligație de serviciu.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole