Informat probabil asupra deciziei liderilor sindicali de la companiile feroviare de a nu mai presta ore suplimentare, decizie ce ar putea fi luată luni după-amiază, șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, cere urgent semnăturile celor care acceptă să muncească în plus, dar și pe ale celor care refuză.
Conducerea CFR Călători a trimis luni către cele 13 depouri subordonate din țară o adresă în care cere situații privind numele celor care acceptă și ale celor care refuză să presteze ore suplimentare. Hârtia a fost trimisă și către SELC Medgidia.
Citește și Newsweek: „Traian Preoteasa jonglează dubios cu sume amețitoare de bani”
Adresa menționează personalul de locomotivă-automotor, șefii de tură și revizorii de locomotivă care și-au manifestat consimțământul în scris să presteze muncă peste durata normală a programului de lucru, dar și separat, pe cei care nu și-au dat acest consimțământ în scris.
Documentul trimis de Traian Preoteasa menționează faptul că un consimțământ scris devine obligație de serviciu.
Deși nu se menționează nicăieri explicit, gestul directorului general poate fi văzut și ca o amenințare nerostită privind posibila disponibilizare prioritară în viitor a celor care acum refuză efectuarea de ore suplimentare.
Aceasta este posibil și prin faptul că disponibilizările la societățile de cale ferată se fac de cele mai mult ori haotic, arbitrar, fără criterii clare de alegere a celor disponibilizați.
Documentul care stabilește termen de ducere la îndeplinire a doua zi după emitere, respectiv marți, 4 iulie, este trimis exact în ziua în care liderii sindicali doresc să trimită și ei angajaților hârtii în care aceștia declară că refuză sau nu prestarea de ore suplimentare, hârtii ce urmează a fi prezentate managementului CFR Călători.
Practic, Traian Preoteasa vrea să fure startul și să obțină acordul angajaților, cumva sub presiunea timpului pentru ore suplimentare înainte de prelucrarea angajaților de către liderii lor sindicali.
Reamintim că luni, după cum a scris luni aici Club Feroviar, CNC al Federației Transportatorilor Feroviari urmează să decidă dacă vor cere angajaților companiilor de cale ferată să refuze prestarea de ore suplimentare pentru că veniturile aduse de aceste ore sunt invocate de Traian Preoteasa pentru a demonstra că la calea ferată s-ar câștiga bine, în conformitate cu valorile bănești din legea Statutului Personalului Feroviar.