Președintele Federației Sindicatelelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Maxim, va sesiza Inspectoratul Teritorial de Muncă în legătură cu depășirea plafonului de ore suplimentare la mecanici la CFR Călători.
Rodrigo Maxim a declarat duminică pentru Club Feroviar că va convoca ședința Consiliului Național de Conducere al FSTFR pentru luni, 10 iulie 2023 ora 17:00.
„Bătaia de joc care s-a făcut acum cu mărirea de salariu la toți angajații din funcțiile de execuție la nivelul salariului de bază al mecanicului de locomotivă de drum a adus nemulțumire și tensiune în rândul majorității membrilor de sindicat ai FSTFR”, a spus liderul sindical.
El a precizat că solicită aplicarea unei grile de salarizare negociate la CFR Călători, începând cu data de 1 Decembrie 2023 și că va cere sprijinul prim-ministrului României, Marcel Ciolacu, pentru aprobarea prin Hotărâre de Guvern a unui buget de venituri și cheltuieli pe 2023 care să conțină 50 de milioane de lei în plus față de fondul de salarii propus pe 2023 de administrația CFR Călători. Acești bani sunt necesari, spune el, pentru aplicarea completă a Legii nr 195/2020 privind Statutul personalului feroviar.
Plafonul de ore suplimentare la mecanici, depășit deja la Depoul București Călători, Remiza de Automotoare și SELC Basarab
Dacă solicitările sale vor rămâne fără ecou, Rodrigo Maxim va solicita aprobarea CNC al FSTFR să sesizeze ITM București și Ministerul Transporturilor în legătură cu nerespectarea CCM în vigoare la CFR Călători în ceea ce privește plafonul maxim de 120 de ore pe an la mecanicii de locomotivă de drum, revizorii de locomotivă și șefii de tură de tracțiune.
El a adăugat că la Depoul București Călători, Remiza de Automotoare și SELC Basarab toți mecanicii de locomotivă de drum au depășit deja acest plafon de 120 de ore suplimentare. Și situația nu este singulară, având în vedere că majoritatea mecanicilor de locomotivă de drum de la CFR Călători din toate subunitățile de tracțiune au depășit deja plafonul anual de 120 de ore suplimentare.