miercuri, mai 1, 2024
spot_img

Incendiul trenului 1830 la Beclean pe Someș: Acuzele lui Preoteasa, demontate de CFR SA

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a demontat joi acuzele aduse miercuri de Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA legate de modul cum s-a întervenit la incendiul trenului 1830 la Beclean pe Someș, de marți seara.

Operatorul feroviar de stat, condus de Traian Preoteasa, a încercat să dea vina pe angajații CFR SA, care nu au scos la timp linia de sub tensiune, dar și pe fumători, care ar fi declanșat incendiul, ceea ce pare puțin probabil, așa cum a scris Club Feroviar.

Într-un comunicat dat publicității joi după-amiază, administratorul infrastructurii dă asigurări că angajații Regionalei Cluj au respectat și au acționat conform procedurilor interne pentru astfel de evenimente feroviare, în cazul incendiului produs la cele două vagoane din compunerea trenului IR 1830.

Incendiul trenului 1830. Filmul evenimentelor

În comunicat, responsabilii CNCF CFR SA prezintă etapele parcurse de personalul de intervenție de la ora avizării evenimentului feroviar și până la reluarea circulației trenurilor în condiții normale de trafic (filmul evenimentelor):

Ora 17.55 – șeful de stație Beclean pe Someș a fost avizat asupra faptului că în circulația trenului IR 1830 aparținând SNTFC (relația Galați-Cluj Napoca) s-a produs un început de incendiu la vagoanele aflate în poziția 2 și 3 din compunerea trenului. Trenul a fost oprit în linie curentă între Hm Mogoșeni și stația Beclean pe Someș, în zona km 1+290, iar personalul de tren și mecanicul de locomotivă au luat primele măsuri de localizare și stingere a incendiului cu dispozitivele aflate în dotarea vagoanelor.

Ora 18.03 – deoarece intervenția personalului de tren nu a oprit incendiul, șeful Stației Beclean pe Șomeș a solicitat, prin Serviciul 112, intervenția pompierilor.

Ora 18:16 – incendiul întrerupe automat tensiunea din firul de contact din stația Coldău, prin protecție maximală și distanță cu RAR blocat. DEF Dej este avizat de către operatorul RC Dej că pe distanța Beclean pe Someș – Mogoșeni la un vagon din garnitura trenului 1830 a izbucnit un incendiu.

Ora 18.21 – se scoate de sub tensiune și porțiunea de linie cuprinsă între Cap X stația Beclean pe Someș și Cap Y Hm Mogoșeni, cu interdicție de circulație cu locomotive electrice.

Ora 18.28 – garează trenul R 4704 aflat în circulație între stații pe linie simplă (fapt care nu a permis îndrumarea drezinei pantograf).

Ora 18.28 – imediat după gararea trenului R 4704, drezina pantograf pleacă din Stația Năsăud și sosește în Hm Mogoșeni la ora 18.54.

Ora 18.55 – drezina intră pe linie curentă închisă.

Ora 18.58 – drezina sosește la locul incidentului.

Ora 19.01 – au fost montate scurtcircuitoarele mobile (scuturi de protecție) pentru descărcarea tensiunii din firul de contact (27.000 volți).

Ora 19.04 – ISU intervine pentru stingerea incendiului. Reprezentanții IGSU nu au intervenit în stingerea incendiului decât după montarea acelor scuturi de protecție, intervenție care se realizează și s-a realizat doar cu drezina pantograf și personal calificat.

Ora 20.40 – incendiul la cele două vagoane a fost localizat și stins de către pompierii militari.

Ora 20.37 – sosește în Hm Mogoșeni locomotiva de ajutor (de la trenul 4116) pentru eliberarea liniei curente.

Ora 21.45 – trenul IR 1830 a fost retras în HM Mogoșeni, la linia III.

Ora 21.48 – după asigurarea gabaritului, linia curentă Mogoșeni – Beclean pe Someș s-a redeschis pentru circulația trenurilor cu locomotive Diesel. În intervale libere de circulație, s-a intervenit pentru înlocuirea firului de contact topit între stâlpii 117-119.

Ora 03:18 – s-a repus sub tensiune linia de contact pe distanța Beclean pe Someș – Mogoșeni și s-a reluat circulația în condiții normale, cu tracțiune electrică.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole