Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat joi că s-a reluat circulația pe centura feroviară a Capitalei, pentru trenurile de marfă. Se reduc astfel timpii de așteptare la barierele din Andronache și Petricani, spre bucuria primarului general Gabriela Firea.
Odată cu finalizarea lucrărilor de reparații la infrastructură, suprastructură, instalații de semnalizare/electrificare și redeschiderea circulației pe centura feroviară, transportul de marfă pentru tranzitul spre și dinspre Constanța, Craiova sau Timișoara se poate realiza acum pe relația Pantelimon – Voluntari – Mogoșoaia – Ram. Colentina – Chiajna.
Finalizarea investiției are avantaje atât pentru transportul feroviar de marfă, cât și pentru traficul rutier, prin descongestionarea traficului feroviar pe relația Băneasa – Pantelimon, fluidizarea traficului rutier la trecerile la nivel cu calea ferată de la Andronache, Petricani și Pipera și eliminarea timpilor de staționare a trenurilor de marfă în Băneasa și Chitila.
Ce lucrări s-au făcut pe centura feroviară a Capitalei
Lucrările executate au constat în:
- lucrări de infrastructură și suprastructură feroviară – SC WIEBE ROMANIA SRL;
- lucrări de semnalizare – ISAF;
- lucrări de electrificare – SC Electrificare CFR
- lucrări de întreținere pentru decolmatare șanturi și evacuare ape din zona terasamentului – Secția L2 București
S-au făcut lucrări în următoarele zone:
- linia 301Y Post Rudeni – Post Colentina km 0+000-1+220
- linia 301L Post Giuleşti – Post Colentina km 9+000-km 9+276
linia 301 K Colentina – Mogoşoaia km 1+800-4+900