marți, aprilie 30, 2024
spot_img

Transportul public din Zürich testează tramvaiul cu airbag

În urma unei serii de accidente mortale, Verkehrsbetriebe Zürich (VBZ) a confirmat că se gândește să adauge airbaguri externe la tramvaiele sale.

Furnizorul de transport public a remarcat că numărul de urgențe medicale în care au fost implicate tramvaiele a crescut constant în ultimii ani, iar oficialii locali cer acum companiei să acționeze.

Accidentele de tramvai din Zürich sunt în creștere, potrivit iamexpat.ch. VBZ informează că 675 de accidente în care au fost implicate tramvaie au fost raportate în orașul Zürich în 2023, cele mai multe înregistrate în ultimii șase ani. Dintre acestea, majoritatea sunt accidente cauzate de pornirea și oprirea tramvaielor, urmate de incidente care implică ușile tramvaielor.

Prevalența acestor incidente a fost pusă în evidență în martie 2024, când trei persoane au fost accidentate mortal de tramvaiele din Zürich în decurs de doar o săptămână. Acest lucru a dus la solicitări din partea unor membri ai consiliului local pentru ca VBZ să facă tramvaiele mai sigure. „În ultimii ani, accidentele cu vătămări corporale au crescut constant. Oamenii sunt striviți de tramvaie și mor. Nu putem sta cu mâinile în sân”, a remarcat consilierul local SVP Michele Romagnolo.

VBZ testează noi airbag-uri în tramvaiele din Zürich

Acum, VBZ a confirmat că ajutat de  producătorul de tramvaie Alstom va testa dacă echiparea tramvaielor cu un airbag extern le-ar face mai sigure – proiectul a început în decembrie 2021, dar incidentele recente au adus testele în atenția publicului și a presei. Utilizat deja pe cele mai vechi tramvaie din Zürich, un sac gonflabil este atașat în partea din față a vehiculului și se umflă în cazul în care cineva trece prin fața tramvaiului în timp ce acesta este în mișcare.

La activarea prin intermediul unui senzor sau printr-un semnal de la șofer, sacul se dilată și acționează ca un plug de zăpadă. Acesta este conceput pentru a împiedica bicicliștii și pietonii să cadă sub tramvai și pentru a-i scoate în afara pericolului.

Airbag-urile ar trebui să prevină cele mai grave leziuni, susține sindicatul

„În cazul accidentelor frontale cu tramvaiul, oamenii se lovesc mai întâi cu capul de geam și apoi cad la pământ… Un airbag împinge persoana la distanță și previne în mare măsură impactul”, a remarcat Heinz Schulthess, șofer de tramvai și președinte al sindicatului Tranfair. El a adăugat că, deși nu va preveni în totalitate accidentele, ar trebui să prevină cele mai grave leziuni.

VBZ a confirmat că va continua să testeze tehnologia în următoarele săptămâni. Sfârșitul testului și o decizie cu privire la implementarea tehnologiei la nivelul întregului oraș sunt așteptate în această vară.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole