marți, aprilie 30, 2024
spot_img

Operatorii privați salvează transportul feroviar spre litoral în minivacanța de 1 Mai și Paște

Transportul feroviar spre litoral în minivacanța de 1 Mai și Paște este salvat în acest an de operatorii privați, în condițiile în care CFR Călători are un program restrâns de circulație a trenurilor. Dacă pentru Constanța sunt multe trenuri (care circulă pe tot parcursul anului), spre stațiunile din sudul litoralului oferta lasă foarte mult de dorit.

Club Feroviar a arătat la finele săptămânii trecute că programul operatorului feroviar de stat nu acoperă în totalitate minivacanța de la finele acestei luni – începutul lunii mai. Dincolo de comunicatul festivist dat publicității de CFR Călători, consultând mersul trenurilor se constată că garniturile directe spre sudul litoralului, până la Mangalia, vor începe să circule abia de miercuri, 1 Mai. Ce-i drept, trenurile care pleacă din orașe mai îndepărtate vor pleca la drum de marți seara, 30 aprilie, dar la malul mării vor ajunge tot miercuri.

Concret, pe relația București-Mangalia sunt doar trei trenuri directe ale CFR Călători, cu plecare la ore foarte matinale: 3,15 (IR 1889), 6,00 (IRN 1922, care vine de la Oradea) și 7,00 (IRN 1946, care vine de la Sghetu Marmației). Și durata călătoriei cu acest trenuri este destul de mare, fiind cuprinsă între patru ore și 18 minute și patru ore și 44 de minute. Unde mai pui faptul că, venind de la distanțe atât de mari, există marele risc să ajungă deja întârziate în București.



Transportul feroviar spre litoral începe cu Regio Călători în minivacanță

Numai că pentru majoritatea românilor minivacanța nu începe miercuri, pe 1 Mai, ci sâmbătă, 27 aprilie. Cei care vor vrea să plece sâmbătă pe litoral nu vor putea beneficia de trenurile suplimentare introduse în circulație de operatorul feroviar de stat.

Există însă opțiunea de a lua un tren al unui operator privat, care începe să circule chiar de sâmbătă spre Mangalia. Este vorba de trenul IR 11084 al Regio Călători, care pleacă din București Băneasa la ora 10,11 și ajunge la destinația finală, Mangalia, după o călătorie de doar trei ore și 37 de minute. Timpul de parcurs mai redus se datorează faptului că, spre deosebire de trenurile clasice ale CFR Călători nu este necesară schimbarea tracțiunii la Constanța, în acest caz fiind vorba de un automotor diesel Alstom seria X 72500.



Astra Trans Carpatic scoate cea mai mică durată a călătoriei

Umătorul operator privat care pune în mișcare trenuri destinate minivacanței de 1 Mai și Paște este Astra Trans Carpatic.

De marți 30 aprilie, vom avea la dispoziție trenul IR 11505, care va pleca din București Nord la ora 7,15 și va ajunge în sudul litoralului la Mangalia, la ora 10,47, după o călătorie și mai scurtă, de doar trei ore și 32 de minute. De fapt, trenurile acestui operator au scos în fiecare an, în minivacanțe sau în sezonul estival, cel mai scurt timp de parcurs între București și Mangalia. La acest lucru se adaugă confortul din automotoarele diesel IC2 cu care sunt operate trenurile. Nici în acest caz nu este necesară schimbarea tracțiunii la Constanța, așa că aici oprirea programată este de doar opt minute.



Varianta mai rapidă, dar mai scumpă și cu schimbarea trenului

Un timp mai bun, dar cu inconvenientul schimbării trenului la Constanța (deci recomandabil doar celor care au o mobilitate bună și nu au multe bagaje) se poate obține, tot marți, 30 aprilie, cu o combinație de la CFR Călători.

Putem călători cu IC 538 (plecare din Gara de Nord la ora 9,30, sosire la Constanța la ora 11,37), apoi cu R 8387 (plecare din Constanța la ora 11,54 și sosire la Mangalia la ora 12,55). În total, trei ore și 25 de minute. La Capitolul avantaje putem menționa faptul că în trenul Intercity există internet wi-fi gratuit, iar în componența garniturii se află un vagon bar de tip BR. Cât privește dezavantajele, în afară de cel reprezentat de schimbarea trenului la Constanța, avem și costul mai ridicat al biletului, dat fiind faptul că de la București la Constanța vom călători cu un tren Intercity.

Transferoviar Călători, lipsă la apel

Mai trebuie menționat faptul că în aceată minivacanță operatorul Transferoviar Călători nu pune în circulație trenuri spreciale din București spre sudul litoralului, așa cum proceda de obicei. Nici măcar trenul Buzău-Mangalia, pe care operatorul îl punea în circulație în timpul sezonului estival, nu va exista în perioada minivacanței.

Cât privește Softrans, ca de obicei, trenurile sale se limitează la stația Constanța, ele fiind operate cu rame electrice care nu pot circula mai departe pe linia neelectrificată până la Mangalia. Rămâne de văzut cum va fi abordat de operatorii de transport feroviar sezonul estival propriu-zis, cu începere de la mijlocul lunii iunie.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole