marți, aprilie 30, 2024
spot_img

Și la case mari. Philadelphia anulează o comandă de trenuri cu CRRC China

Nu numai România are probleme cu livrările la timp de trenuri comandate, ci și Statele Unite. Autoritatea de transport public din Philadelphia anulează o comandă de trenuri cu CRRC China.

Agenția de transport în comun din Philadelphia a anulat o comandă importantă de trenuri deoarece CRRC China a întârziat mai mult de patru ani și nu a livrat niciun vagon, potrivit trains.com.

Autoritatea de transport din sud-estul Pennsylvaniei a „reziliat cu motiv” contractul cu filiala americană a producătorului chinez de vagoane CRRC pentru 45 de vagoane de navetiști dublu etajate, relatează Philadelphia Inquirer.

Ofertă sub Bombardier, contract umflat ulterior

Contractul a fost atribuit în 2017, iar primele vagoane ar fi trebuit să fie finalizate în 2019, dar niciunul nu a fost livrat. Contractul de 185 de milioane de dolari a fost adjudecat cu 34 de milioane de dolari sub oferta Bombardier, celălalt finalist al licitației, și a venit într-un moment în care CRRC nu livrase încă niciun echipament în America de Nord, dar avea comenzi ferme pentru echipamente în Boston, Chicago și Los Angeles.

SEPTA a precizat într-o declarație că „își evaluează opțiunile pentru recuperarea fondurilor care au fost cheltuite pentru acest proiect”. Este vorba de mai mult de 50 de milioane de dolari, relatează Inquirer.

Vagoanele SEPTA cu locomotivă, primele vagoane de navetiști ale CRRC pentru America de Nord, ar fi trebuit să aibă 130 de locuri și erau destinate să rezolve problema aglomerației care s-a dezvoltat pe liniile de navetiști ale SEPTA începând cu anul 2000. În 2019, acestea erau deja cu un an în urmă, iar în 2022, relatează Inquirer, directorul executiv al SEPTA, Leslie S. Richards raportase probleme cu cablajul, ferestrele ieșirilor de urgență și eșecurile de etanșeitate și de testare a frânelor.

Probleme de calitate la Buy America

CRRC, o companie de stat, este cel mai mare producător de material rulant din lume. Contractul SEPTA a fost încheiat cu CRRC MA, filiala firmei chineze care a deschis o fabrică în Springfield, Massachusetts, pentru a îndeplini cerințele „Buy America” pentru o comandă de 404 vagoane pentru echipamentele de transport rapid ale Massachusetts Bay Transportation Authority. Prima parte a acestei comenzi a fost plasată în 2014 și rămâne la ani distanță de finalizare; a fost afectată de probleme de control al calității și de probleme operaționale pentru vagoanele care au ajuns în serviciu.

Ieftin la început, scumpit după aceea

În martie, MBTA a fost de acord să plătească 148 de milioane de dolari în plus față de cele 870 de milioane de dolari inițiale din cele două părți, într-un efort de a le vedea finalizate până în 2027. Fără fondurile suplimentare, MBTA a declarat că ordinul ar fi fost finalizat nu mai devreme de 2029.

Tensiunile diplomatice ulterioare dintre SUA și China, preocupările legate de securitate, precum și îngrijorările Congresului și ale industriei cu privire la potențialul CRRC de a stabili prețuri scăzute în mod artificial – împreună cu problemele legate de îndeplinirea primelor sale contracte americane – au scos, în esență, producătorul chinez de pe piața feroviară de pasageri din SUA.

Una dintre prevederile acordului cu MBTA pentru finalizarea vagoanelor de pe liniile Roșie și Portocalie oferă agenției de transport în comun opțiunea de a cumpăra fabrica din Springfield, Massachusetts, dacă CRRC o vinde.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole