luni, aprilie 29, 2024
spot_img

Primăria Timișoara va dezvolta proiecte urbane pe terenurile CFR

Românii știu că unele dintre cele mai deprimante, pline de gunoaie și prost întreținute zone ale unui oraș pot fi cele situate în zona infrastructurii feroviare de acces în acesta. La Timișoara, Primăria a descoperit că CFR are în oraș mai multe terenuri care au perspective pentru comunitate și nu ar fi folosite. De aceea, Primăria Timișoara va dezvolta proiecte urbane pe terenurile CFR.

Descoperirea vine chiar după lansarea proiectului imens de regenerare a zonei traversate de calea ferată în zona orașului, unul de 1,4 miliarde de lei plus TVA. Primarul Fritz vrea acele terenuri și vorbește despre conexiuni pietonale, zone verzi, puncte de oprire pentru un tren metropolitan și puncte intermodale pentru transport public, potrivit debanat.ro.

Primăria Timișoara va dezvolta proiecte urbane pe terenurile CFR

„Ministerul Transporturilor are prin CFR mai multe terenuri în Timișoara, respectiv gări și spații adiacente liniilor de tren. Multe sunt terenuri care nu mai sunt utilizate de ani buni la întregul lor potențial. Prin acest parteneriat le putem amenaja și apoi le dăm înapoi comunității să le folosească. Vrem să creăm noi conexiuni pietonale și velo, să amenajăm noi zone verzi, să construim infrastructură pentru transport public și metropolitan, cum sunt punctele de oprire pentru un viitor tren metropolitan și să integrăm rețeaua de transport feroviar cu cea de transport public din oraș prin puncte intermodale. Este un parteneriat din care toată lumea are de câștigat”, spune primarul Dominic Fritz.

În aceste condiții, e posibil ca primăria să aibă în vedere să contribuie la proiect prin finanțări proprii, care să completeze ceea ce face CFR cu banii din PNRR. De asemenea, nu știm cât de oportună e o asemenea solicitare având în vedere că acum se lucrează doar la proiectul tehnic și nu se știe cât de libere vor mai fi terenurile vizate după finalizarea acestui proiect.

Zonele propuse pentru regenerare urbană sunt: Ronaț Triaj, Zona Gara Timișoara Vest, Zona Gara Timișoara Sud, Zona Gara Timișoara Nord, Zona Piața 700, Zona Piața Consiliului Europei, Zona Gara Timișoara Est, Zona lizieră Pădurea Verde (Liceul Silvic). Este posibil ca o parte din asemenea terenuri să fie de fapt în ceea ce este numită zonă de protecție feroviară. Interesant este cum până acum nicio conducere a primăriei din ultimii ani nu a descoperit, la rândul ei, perspectivele oferite de asemenea terenuri.
Primarul Dominic Fritz a înaintat Consiliului Local Timișoara un proiect de hotărâre pentru încheierea unui parteneriat cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Scopul acestuia este implementarea de proiecte de regenerare urbană a unor terenuri aflate în proprietatea CFR care acum sunt neutilizate, dar au un mare potențial pentru amenajarea de zone atractive pentru timișoreni.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole