spot_img
duminică, februarie 5, 2023
spot_img

Reabilitarea stației Pașcani va costa 46 de milioane de lei

Guvernul discută joi indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea stației Pașcani.

Gara în cauză face parte din lotul de 47 de gări ce urmează a fi reabilitate printr-un program al CFR SA. În cazul gării Pașcani se prevăd investiții de 46,2 milioane de lei și o durată a investiției de 18 luni.

Reabilitarea stației Pașcani, peste 7.700 de mp peroane

Stația de cale ferata Pașcani se află în localitatea Pașcani județul Iași, fiind în administrarea SRCF Iași. Stația Pașcani are 7 linii în ax stație și mai multe linii adiacente, inclusiv linii industriale și linii record către Târgu Neamț, Iași, Ruginoasa, Vicșani. Prin această stație circulă atât trenuri de călători, cât și de marfa. Stația Pașcani face parte din Magistrala CF 500 București Nord – Ploiești Sud – Adjud- Pașcani – Suceava – Vicșani, fiind amplasată la km 386+191.

Citește aici mai multe despre modernizarea stației

Stația Pașcani este o stație tehnică care are în componență stația Pașcani Călători și Pașcani Triaj. Clădirea actuală a statiei CF Pașcani a fost construită începând din 1950. În 1953 a fost dat în folosință Corpul Central – clădire monumentală, simetrică. Între anii 1965 – 1966 au fost construite cele două corpuri de capăt (Parter+Pod) a căror acoperire spre zona de peron se continuă cu o copertină realizată din beton armat, desfășurată pe întreaga lungime a clădirii.

Lucrările de modernizare/reabilitare proiectate pentru stația CF constau în: – consolidarea clădirii de călători; – aducerea la cotă și adaptarea peronului din fața clădirii de călători; – realizarea accesului facil a persoanelor cu dizabilități în cadrul stației; – realizarea accesului peste linii printr-o trecere la nivel. Se mențin peroanele intermediare existente. Se adaptează peronul din fața clădirii de călători pentru a face legătura dintre cota interioară a clădirii și cota +0,55 a peronului față de NSS. Acesta va avea o lățime de 6.00 m și o lungime de 250 m. Peronul principal va fi protejat cu 2 copertine cu structură uşoară tip staţie de autobuz. Aceasta va avea structură metalică, închiderile fiind din sticlă securizată, atât la nivelul pereților, cât și la nivelul acoperișului.

Accesul în stație se va face cu ajutorul unei treceri la nivel pietonale, realizată cu dale elastice. Aceasta va fi amplasată la capătul peronului principal, spre capul X al stației. La nivelul etajului 1, se vor amenaja spații de birouri pentru personalul CFR în aripa sudică, respectiv spații pentru închiriat birouri în aripa nordică. Se va reface șarpanta corpului central (hol central și aripi laterale) și se vor amenaja spații de expunere/circulație în aripile laterale. Copertina aferentă peronului principal se reazemă pe structura clădirii și va fi reparată/consolidată.

Ultimele Articole