marți, aprilie 30, 2024
spot_img

CFR SA a dat undă verde pentru modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a dat joi undă verde pentru modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord, cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-Frontieră.

Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord cu extensie Voiteni- Stamora Moravița-Frontieră.

Obiectivul de investiții este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale ale municipiilor Reșița și Timișoara, consiliile județene Caraș-Severin și Timiș și CNCF CFR  SA.

Variantele avizate sunt următoarele:

Componenta A: Timișoara Nord-Stamora Moravița-Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA.

Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA.



Lucrările care se vor face pentru modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord

Pentru atingerea parametrilor tehnici prevăzuți în studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane sunt:

Componenta A: tronsonul CF Timișoara Nord-Stamora Moravița-Frontieră, aflat pe raza județului Timiș:

– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h;

– modernizarea a nouă stații/halte/puncte de mișcare;

– reabilitarea a 23 de treceri la nivel, 21 de poduri și 19 podețe.

Componenta B: tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni, aflat pe raza județelor Timiș și Caraș-Severin:

– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h;

– modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare;

– reabilitarea a 35 de treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.

Termenul de realizare a investițiilor va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord-Stamora Moravița-Frontieră, din care opt luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord-Voiteni va fi de 60 de luni, din care opt luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor.

În cadrul acestui parteneriat comun pentru realizarea obiectivului de investiții semnat cu autoritățile locale, reprezentanții CFR SA vor asigura sprijinul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentaţiilor și derularea procedurilor de achiziţii publice și, ulterior, prin personalul calificat va participa la supervizarea/monitorizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole