sâmbătă, decembrie 28, 2024
spot_img

Timișorenii vor traversa magistrala feroviară cu liftul

Timișorenii vor traversa magistrala feroviară cu liftul. Proiectantul și realizatorul lucrărilor de modernizare a căii ferate în zona municipiului Timișoara, parte a magistralei Caransebeș – Arad a propus o pasarelă de traversare a căii ferate dotate cu lifturi pietonale. Din păcate, astfel de soluții se arată în final neinspirate, căci atrag persoane ale străzii în căutare de adăpost, persoane cu nevoi fiziologice imediate sau care se dedau la acțiuni de vandalism, precum în zona gării și pasajului Basarab din București.

Se înlătură și ultima piedică din calea modernizării liniei ferate ce traversează Timișoara, parte din proiectul uriaș cu bani europeni de reabilitare a magistralei Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, consideră publicația opiniatimisoarei.ro.
Este vorba despre pasajul din zona Baader de trecere peste calea ferata care să asigure legăturile cu rețeaua de transport și care era gândit inițial ca un sens giratoriu suspendat.
CITEȘTE ȘI: Un an de zile constructorul a lucrat pe banii lui ca să termine noile clădiri de la Spitalul Victor Babeș Timișoara. Primăria îi ceruse să oprească șantierul pentru că nu mai avea cu ce să plătească facturile.

Timișorenii vor traversa magistrala feroviară cu liftul

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța în octombrie că Primăria Timișoara „uitase” că în 2021 dăduse autorizație de construcție pentru un bloc de locuințe tocmai pe terenul pe care ar fi trebuit să fie amenajata girația rutieră suspendată peste linia de tren. Astfel, administrația Fritz a cerut revizuirea proiectului CFR SA și găsirea unei noi soluții, întârziind emiterea autorizației de construcție pentru modernizarea căii ferate.
Zilele trecute, în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a Primăriei Timișoara, proiectanții de la WeBuild au prezentat un nou proiect, care prevede construirea unui pasaj suprateran la Baader, destinat exclusiv traficului auto, și amenajarea, separat, a unei pasarele pentru pietoni și bicicliști, prevăzută cu lifturi, soluție agreată deopotrivă de minister și municipalitate.
„Este un pasaj suprateran cu o lungime de 295 m, având 9 deschideri, pentru oblicitatea mare pe care a trebuit s-o preluăm pentru supratraversarea căii ferate. Pasajul o să aibă 4 benzi de circulație de către 3,5 metri fiecare, plus benzi de încadrare de 50 cm fiecare parte, plus partea de lise de 70 cm unde va fi amplasat parapetele foarte greu. Va fi o structură mixtă otel beton, suprastructura metalică cu inima plină și placa de suprabetonare. La partea de elevație vom folosi elevații circulare pentru a obstrucționa cât mai puțin vizibilitatea, fundate pe piloți forați. Din punct de vedere al elementelor geometrice, cuprinde o rampă pentru un impact cât mai minor asupra conexiunii cu bulevardele existente”, au explicat proiectanții WeBuild.
Aceștia au precizat în cadrul CTATU că n-a fost loc și pentru trotuare și piste de biciclete pe acest nou pasaj.

„Pasajul în sine nu a avut loc pentru amplasarea trotuarelor și a pistelor velo, în schimb, în zona de supratraversare a căii ferate vom amplasa o pasarelă care va prelua traficul pietonal și velo. Avem lifturi pentru accesul pietonilor și al bicicliștilor, a fost în tema de proiectare, și cu rampe pentru pietoni”, au mai arătat proiectanții WeBuild.
Arhitecții au spus că nu au încă planșele de detaliu, dar că le vor întocmi și prezenta în perioada următoare, precizând că au obținut pentru această soluție un aviz de la Comisia de Circulație.
„Nu exista încă planșe de detaliu pentru mobilitate. Vă prezentăm nivelul la care suntem și vom reveni cu toate detaliile, arhitectura, rezistenta. Am obținut avizul de la Circulație zilele trecute și acuma, dacă veți fi de acord cu soluția, o vom detalia”, au spus proiectanții.
Arhitectul sef al Timisoarei, Gabriel Almajan, a amintit că soluția de la Baader trebuie să fie în acord cu proiectul mare care se va desfășura la nord de strada Demetriade în viitor, unde, pe 45 de hectare se va amenaja un nou centru al orașului, iar strada Demetriade se va lărgi la 4 benzi de circulație.


 


„Pasajul acesta nu va fi un inel în aer, în care se întâlnesc 3 străzi, ci va fi un pasaj liniar cum ne-am dorit pentru zona. Soluția o putem considera finală din punct de vedere al conformării generale”, a conchis Gabriel Almajan.
Lotul 3 Timișoara Est – Ronat Triaj (13,86 km), din cadrul liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, va fi modernizat de italienii de la WeBuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA, câștigători ai licitației, și costă 1,4 miliarde lei (fară TVA), bani europeni asigurați prin PNRR.
Lucrările sunt prevăzute să dureze 42 de luni, din care primele 6 luni sunt pentru proiectare, iar celelalte 36 de luni pentru execuție. Pe traseu vor fi 2 stații tehnice și 4 halte de călători, iar trenurile vor circula cu 160 km/h.
Tronsonul Timișoara Est – Ronat Triaj face parte din magistrala Caransebeș – Timișoara – Arad, de 76 de kilometri, care va fi complet modernizată prin cel mai mare proiect de reabilitare a infrastructurii feroviare de până acum în Romania, cu aproape 4 miliarde de lei, fonduri europene nerambursabile.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole