vineri, iunie 28, 2024
spot_img

Mai puțin de zece mecanici de locomotivă, de acord cu orele suplimentare la Regionala Brașov

Mai puțin de 10 angajați din cadrul Regionalei Brașov au fost de acord cu orele suplimentare, fapt pentru care conducerea regionalei propune modificări ale circulației trenurilor și anularea a 27 de perechi.

Un document semnat de conducerea Regionalei menționează că „marea majoritate a salariaților încadrați în funcția de mecanic locomotivă automotor nu și-au exprimat consimțământul pentru efectuarea de ore suplimentare”. Excepție ar face doi salariați de la Depoul Brașov, șase de la SELC Tg Mureș și unul de la Depoul Sibiu.

Conducerea Regionalei propune anularea a 27 de perechi de trenuri, printre care și unul interregio pe relația Brașov-Simeria.

De ce sunt nemulțumiți ceferiștii care nu sunt de acord cu orele suplimentare

Recent, conducerile companiilor de cale ferată au dat dispoziții departamentelor de resurse umane privind aplicarea prevederilor legii conform statutul personalului feroviar cu începere de la 1 iulie. Aplicarea prevederilor, așa cum a înțeles conducerea companiilor feroviare, a dat însă naștere la nemulțumiri între angajați.

Cei care n-au nimic vor avea ceva mai mult, ajungând să aibă cât cei care au mai mult, în prezent, ceea ce duce la o uniformizare a veniturilor salariale între personalul cu funcții de execuție la companiile de căi ferate.

Astfel au înțeles conducerile companiilor de cale ferată să aplice prevederile Legii privind  Statutul Personalului Feroviar la data de 1 iulie.

Aplicarea prevederilor ar fi trebuit însă să ducă la majorarea salariilor brute la cel puțin 4.500 lei, concomitent cu o creștere și pentru cei care până acum câștigau această sumă sau mai mult. Invocând absența bugetelor aprobate, conducerile companiilor de cale ferată au pus în practică doar prima parte, lăsând personalul mai bine plătit la nivelurile salariale din prezent.

Sindicatele CFR Călători cer o nouă mărire a salariilor de la 1 decembrie 2023 astfel încât să se ajungă la valorile prevăzute în Legea Statutului Personalului Feroviar.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Aghireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole