După incidentul de joi seara când mecanicul unui tren al SNTFC Călători a ”uitat” să oprească în stația Olteni și altele similare, Ministerul Transporturilor vrea să modifice Regulamentul pentru circulația trenurilor.
Joi seara, pe raza Regionalei CFR Craiova, trenul IR 1597 operat de CFR Călători a trecut prin stația Olteni fără să oprească, cu toate că avea oprire prin livret. Trenul s-a oprit în câmp, după depășirea incintei stației Olteni.
Nu este singurul incident de acest fel. Pe 9 iunie 2023, trenul de călători R 5007 nu a oprit în stația Chitila, deși ar fi trebuit, potrivit graficului de circulație, așa cum a scris Club Feroviar. După câțiva kilometri, mecanicul de locomotivă al SNTFC CFR Călători și-a dat seama de greșeală, așa că a oprit și probabil a așteptat instrucțiuni. Ulterior a băgat locomotiva „în marșarier”, ca să bifeze și acea oprire, dând cu spatele.
Regulamentul pentru circulația trenurilor, în curs de modificare
După aceste incidente, conducerea Ministerului Transporturilor a decis să modifice Ordinul ministrului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului nr. 1816/2015 privind aprobarea Regulamentului pentru circulația trenurilor și manevra vehiculelor feroviare – nr. 005.
Astfel, art. 175 alin. (2) din actul normativ menționat se va modifica și va avea următorul cuprins: ”La trenurile de călători și mixte care au opriri de cel mult 3 minute, semnalul de ieșire se pune pe liber numai după ce trenul a oprit pe linia de primire”.
Modificările nu au intrat încă în vigoare, urmând ca acest lucru să se întâmple în perioada imediat următoare.
Proiectul de act normativ a fost întocmit de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR).