marți, aprilie 30, 2024
spot_img

Guvernul a discutat modernizarea semnalizării feroviare Constanța – Predeal

Guvernul a discutat modernizarea semnalizării feroviare Constanța – Predeal, proiect a cărui valoare va depăși două miliarde de lei.

UPDATE. Proiectul de act normativ a fost aprobat de către Guvern

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a propus anterior alocarea unor sume importante de la bugetul de stat pentru modernizarea semnalizării feroviare, trecerea la ERTMS 2 între Constanța și Predeal, secțiuni pe care găsim în prezent, în cel mai bun caz, ERTMS 1.

Proiectul de act normativ discutat joi a propus aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar”, lucrare de utilitate publică de interes național.

Tronsonul de cale ferată Predeal – Chitila – București Băneasa – Constanța este situat pe Coridorul TEN-T Rin-Dunăre. Celelalte secțiuni ale coridorului sunt planificate pentru finanțare prin diferite programe europene. Parametrii tehnici ai acestui tronson de cale ferată trebuie să respecte în totalitate regulamentele şi directivele UE privind interoperabilitatea pentru eliminarea blocajelor care limitează competitivitatea rețelei feroviare române în Europa.
Programul estimativ de punere în funcțiune a sistemului ERTMS nivel 2 este precizat în Programul Național de Acțiune privind implementarea Sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS) aprobat prin HG nr. 651 din 18 mai 2022, realizat pe baza viitoarelor finanțări europene obținute pentru dezvoltarea și realizarea interoperabilității rețelei feroviare, astfel:

  • Predeal – Câmpina: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2025 – 2026;
  • Câmpina – Brazi: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2024 – 2025;
  • Brazi – Buftea: pus în funcțiune 2022;
  • Buftea – Chitila: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2024 – 2025;
  • București Băneasa – Fundulea: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2024 – 2025;
  • Fundulea – Fetești: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2025 – 2026;
  • Fetești – Constanța: perioadă estimativă de punere în funcțiune 2025 – 2026.

Pe secțiunea de cale ferată Predeal – Chitila – București Băneasa – Constanța, lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare s-au realizat în perioada 2000 – 2013 în cadrul mai multor proiecte.

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile aici.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole