luni, mai 13, 2024
spot_img

Licitații și contracte semnate pentru vrabia de pe gard, adică trenurile contractate de ARF

Ministerul Transporturilor a emis un proiect de ordin privind caietele de sarcini și contractele destinate închirierii pentru trenurile contractate de ARF. Materialul rulant este achiziționat din fonduri europene. Disponibilitatea viitoare a materialului rulant este cât se poate de incertă.

Proiectul purtând o denumire stufoasă, greu de urmărit cap-coadă este disponibil spre consultare aici. Ordinul ministrului Transporturilor şi Infrastructurii privește „aprobarea elementelor principale ale caietelor de sarcini și ale contractelor de servicii publice, a elementelor care definesc criteriul de atribuire cel mai bun raport calitate-preț, care includ un element legat de preț și factorii de evaluare a aspectelor calitative a serviciilor publice, structura obligațiilor de servicii publice, respectiv modul de grupare a rutelor și serviciilor vizate, precum și valoarea compensației de serviciu public, valoarea facilităților și gratuităților de călătorie, aferente implementării tuturor obligațiilor de serviciu public stabilite, pentru fiecare contract de servicii publice în parte, precum și care părți ale contractelor de servicii publice sunt confidențiale”.

Egiptul, o țară mai „săracă” decât România cumpără de la Siemens peste 90 de trenuri

 

Knorr Bremse

Cotele de profit posibile sunt limitate

Sunt prevăzute cotele de profit ce pot fi maxim obținute de operatorii de transport, obligațiile acestora privind trenurile și întreținerea lor, natura cheltuielilor recunoscute de stat, obligațiile operatorilor, criteriile pe baza cărora aceștia pot fi penalizați.

„Prezentul Caiet de Sarcini a fost elaborat pentru a servi drept documentație tehnică și de referință în vederea stabilirii condițiilor specifice pentru atribuirea competitivă, face parte integrantă din documentația necesară efectuării activităților de realizare a serviciului public de transport feroviar de călători prestate de către operatorii de transport feroviar de călători (OTF) și conține specificații tehnice care definesc caracteristicile referitoare la nivelul calitativ, tehnic și de performanță, și siguranță în exploatare”, se arată în document.

Momentul sosirii trenurilor e incert

Cât privește momentul la care trenurile cumpărate din fonduri UE vor fi atribuite operatorilor, acesta nu este foarte aproape. Două contracte semnate cu PESA de către ARF sunt în reevaluare (procedurile de achiziție) și există curent doar un singur contract în derulare pentru trenuri interregionale semnat cu Alstom, fără a se ști cu precizie când va fi livrat primul tren ARF.

 

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole