luni, aprilie 29, 2024
spot_img

FOTO Șefa Metrorex, folosită de Băluță ca vector electoral pentru Firea și Cîrstoiu

Conferința de presă în care trebuia anunțată lansarea licitației pentru extinderea Magistralei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul s-a transformat într-un eveniment de campanie. Directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, a fost folosită de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, pe post de vector electoral pentru senatorul Gabriela Firea, candidat la europarlamentare și fost primar general, și pentru actualul aspirant la fotoliul de edil al Bucureștiului Cătălin Cîrstoiu.

De fapt, conferința de presă din parcarea stației de metrou Tudor Arghezi (care nu are nicio legătură cu Magistrala 4) nu s-a transformat în eveniment de campanie electorală, ci așa a fost gândită de la bun început.

În invitația de presă trimisă marți de Primăria Sectorului 4 se menționa faptul că ”la acest eveniment vor participa Gabriela Firea, senator, Mariana Miclăuș, director general Metrorex SA, Cătălin Cîrstoiu, managerul Spitalului Universitar de Urgență București, precum și deputații George Tuță și Ionuț Stroe”.



Oameni care nu aveau nicio legătură cu metroul au fost invitați. Grindeanu, nu

Gabriela Firea este senator, însă nu are nicio legătură cu metroul, ea nefiind nici măcar membră a Comisiei de Transporturi din Senat.

Cătălin Cîrstoiu nu a participat la eveniment în calitate de director de spital (de altfel, Spitalul Universitar nici nu se află pe traseul viitoarei extensii a Magistralei 4), ci de candidat al alianței PSD-PNL la Primăria Capitalei. Candidat este și George Tuță, fost angajat al SRI, din partea aceleiași alianțe, dar la Primăria Sectorului 1. Cu voia dumneavoastră, ultimul pe listă, Ionuț Stroe este purtătorul de cuvânt al PNL.

De pe listă a lipsit, ca de altfel și de la eveniment, cel a cărui prezență ar fi fost chiar îndreptățită, și aici ne referim la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Daniel Băluță i-a ”spălat onoarea” Marianei Miclăuș

Așa cum presa a știut lista de invitați, este greu de crezut că Mariana Miclăuș nu a știut-o, dar a preferat să se afișeze la un eveniment electoral, chiar dacă este directorul general (desemnat pe Ordonanța 109 a guvernanței corporatiste) al Metrorex, companie de stat, nu și de partid.

La conferința de presă, reporterul Club Feroviar a întrebat-o pe șefa Metrorex de ce a ales să participe la un eveniment cu puternice conotații electorale. La microfon s-a repezit imediat primarul Daniel Băluță, care a ținut să precizeze că ”doamna director este invitata mea, iar lista invitaților a fost făcută de mine”.

În paranteză fie spus, absența lui Sorin Grindeanu s-ar putea justifica prin faptul că el nu a fost pus de colegul său de partid (PSD) Daniel Băluță pe lista de invitați. În atari condiții, Mariana Miclăuș a decis să nu mai răspundă la întrebarea pe care i-o adresasem.

La stația Tudor Arghezi, februarie s-a transformat în mai

De altfel, nici la a doua întrebare pe care i-am pus-o nu voia să răspundă inițial, însă a făcut-o în final la insistențele subsemnatului.

Am întrebat-o când se va putea circula pe Magistrala 2, spre stația Tudor Arghezi, fără transbordare la stația Berceni, mai exact când se va renunța la sistemul de circulație de tip pendulă pe ultima interstație. Aceasta în condițiile în care la ultima apariție publică șefa Metrorex dăduse ca termen limită luna februarie, iar acum suntem în aprilie. Noul termen avansat azi este luna mai. Rămâne de văzut dacă de data aceasta va fi respectat.

”Perlele” scoase de Gabriela Firea și Cătălin Cîrstoiu

Asupra declarațiilor făcute de politicienii prezenți la eveniment nu vom zăbovi prea mult, căci campania electorală nu face obiectul publicației noastre decât din punctul de vedere al proiectelor feroviare ale candidaților, oricare ar fi aceștia.

Vom menționa doar două ”perle” culese aleator. Să dăm întâietate doamnelor, menționând că Gabriela Firea s-a laudat că în mandatul său la Primăria Capitalei s-au cumpărat autobuze, troleibuze și tramvaie. Autobuzele turcești Otokar au fost cumpărate în mandatul său, ce-i drept, iar tramvaiele voia să le ia tot de la turcii (Durmazlar), în defavoarea producătorului român Astra Vagoane Călători. Cât despre troleibuzele noi poloneze care circulă deja pe străzile Capitalei, licitația pentru cumpărarea acestora a fost lansată în mandatul actualului primar general Nicușor Dan.

Și, pentru a menține egalitatea de gen, să menționăm și o declarație a medicului Cătălin Cîrstoiu. Candidatul la Primărie al coaliției PSD-PNL l-a lăudat cu sârg pe Daniel Băluță pentru lansarea licitației pentru extinderea Magistralei 4 și a spus că, de fapt, altcineva trebuia s-o lanseze. Audiența se aștepta ca acest ”altcineva” să fie ministrul Sorin Grindeanu, în a cărui coordonare se află Metrorex. Ei bine, nu, ci… Nicușor Dan, chiar dacă Metrorex nu este la Primăria Capitalei.

Extinderea Magistralei 4 de metrou, în cifre

Să revenim la lucruri mai serioase, și anume obiectul declarat al conferinței de presă – licitația lansată pentru extinderea Magistralei 4 de metrou.

Primarul Daniel Băluță a estimat un termen de cel puțin un an și jumătate până la începerea efectivă a lucrărilor. Termenul pentru depunerea ofertelor este de două luni, alte șase-nouă luni pentru evaluarea ofertelor și semnarea contractului și alte 10 luni pentru proiectare. Documentația pentru contractul de 2,5 miliarde de euro a fost trimisă marți, 2 aprilie la ANAP unde se estimează 15 zile pentru verificări, prin urmare încă nu este vizibilă în SEAP, a precizat primarul. Inițial, prima secțiune a M 4 până la Filaret avea finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR, dar din cauza întârzierilor, Ministerul Transporturilor a transferat fondurile pe prima secțiune 1 Mai-Tokyo a Magistralei M 6.

Potrivit studiilor de specialitate deja întocmite, traseul noului tronson din M4 va avea 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 11 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov.

Mariana Miclăuș: 11 trenuri noi de metrou în acest an

Răspunzând întrebărilor jurnaliștilor, Mariana Miclăuș a mai lămurit și alte subiecte legate de investițiile Metrorex.

În ceea ce privește trenurile noi comandate de la Alstom pentru Magistrala 5, ea a precizat că primul este deja pe drum și va ajunge în România luna aceasta, iar până la finalul anului vor sosi ”încă cel puțin 10”.

Referitor la lucrările la Magistrala 6, primul tronson, 1 Mai-Tokyo, șefa Metrorex a spus că lucrările efective de forare a tunelurilor de metrou vor începe în zona Băneasa în lunile august-septembrie.

Cătălin Cîrstoiu a plecat cu metroul. N-avea card, dar avea cash

După terminarea evenimentului și a conversațiilor pe grupuri de politicieni din parcarea park&ride, fiecare a plecat la treaba lui.

Cătălin Cîrstoiu a ales să meargă cu metroul, iar Mariana Miclăuș l-a însoțit până la turnicheții din stația Tudor Arghezi. Acolo, medicul și-a dat seama că nu are cartelă de metrou, iar când i-am spus că poate plăti direct cu cardul bancar ne-a mărturist că nu îl are la el. A găsit însă prin sacou ceva cash și a cumpărat o cartelă cu 10 călătorii, pentru el și staff-ul de campanie care-l însoțea. Directorul general al Metrorex nu l-a însoțit însă în călătoria prin subteran, spunând că mai are ceva treabă la stația Tudor Arghezi.

Autoturismul marca BMW, a cărui valoare o depășește pe cea a unui apartament dintr-o zonă centrală a Bucureștiului, a plecat din parcare condus de șoferul său. S-a mai încheiat un episod electoral, dar campania continuă, chiar dacă oficial ea nici nu a început încă.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole