marți, mai 13, 2025

Anul 2023 se încheie în februarie 2024 la stația de metrou Tudor Arghezi de pe M2

Din perspectiva conducerilor Metrorex și Primăriei Sectorului 4, anul 2023 se încheie în februarie 2024 atunci când vine vorba de stația de metrou Tudor Arghezi de pe Magistrala 2.

Stația a fost pusă în funcțiune cu călători pe 15 noiembrie 2023, în prezența directorului general al Metrorex, Mariana Miclăuș, și a primarului Sectorului 4, Daniel Băluță.

”Circulația trenurilor se va realiza în primă fază în sistem pendulă, pe relația Berceni-Tudor Arghezi, având în vedere că sistemul de automatizare nu a fost finalizat în integralitate. Avem asigurări că se va finaliza în curând, până la finalul anului (sublin. ns.). În primă fază, trenurile vor circula la interval de opt minute între stațiile Berceni și Tudor Arghezi, iar mai departe, până la Pipera, la interval de patru minute. După finalizarea sistemului de automatizare a circulației, trenurile vor circula de la stația Pipera la Stația Tudor Arghezi la interval de patru minute”, spunea la vremea respectivă șefa Metrorex, așa cum a scris și Club Feroviar.

Numai că acest lucru nu s-a întâmplat, în condițiile în care și acum se circulă la cale liberă și în sistem pendulă, între stațiile Tudor Arghezi și Berceni (fostă Depoul IMGB). Practic, iei metroul de la Tudor Arghezi și mergi doar o stație, până la Berceni, unde te muți la celălalt peron pentru a lua trenul cu care să-ți continui călătoria.



Noul termen pentru o circulație normală la stația de metrou Tudor Arghezi: sfârșitul lunii februarie

Între timp, Metrorex a început probele pentru sistemul de automatizare a circulației. La solicitarea Radio România Actualități, Primăria Sectorului 4 a precizat că de luna viitoare metroul va circula pe ambele linii la fiecare patru minute. În prezent, intervalul de succedare a trenurilor la stația Tudor Arghezi este de opt minute.

Nu este prima întârziere în ceea ce privește această stație. Ea a fost deschisă abia pe 15 noiembrie 2023, chiar dacă lucrările de construcție fuseseră finalizate în decembrie 2022, iar termenul anunțat atunci de Metrorex pentru punerea în circulație era luna aprilie a anului trecut.

Pe 13 decembrie 2022, cu aproape două luni mai devreme față de termenul contractual, asocierea de companii Somet, TIAB, UTI și Erbașu SA a finalizat lucrările la stația de metrou Tudor Arghezi, în prelungirea Magistralei 2.

Lucrarea constituie o premieră din două puncte de vedere: este prima investiție în infrastructura de metrou derulată de o autoritate publică locală – Primăria Sectorului 4 – și primul proiect de metrou de după 1989 realizat de o asociere de firme românești (la vremea începerii lucrărilor).

IN THE SPOTLIGHT

Primul tren regional electric construit de PESA pentru România va fi prezentat în premieră absolută la Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant

Primul tren regional electric construit de PESA Polonia pentru România va fi prezentat în premieră absolută la Oradea, în cadrul Conferinței de Material Rulant,...

Ultimele Articole