luni, aprilie 29, 2024
spot_img

STB vrea modernizarea substațiilor de alimentare cu electricitate

Să nu ai curent electric nu e bine, dar nici atunci când ai prea mult curent electric, iarăși nu este bine. Societatea de Transport București are probleme de alimentare cu electricitate, însă nu atât cu penele de curent, cât cu creșterile de tensiune de până la 200 de volți peste limitele acceptate.

Detalii au fost oferite sâmbătă de către directorul general STB, Adrian Criț într-o discuție cu Club Feroviar. Precizările au venit după ce în perioada martie – aprilie pe linia 41 au avut loc mai multe defecțiuni pe partea de alimentare cu energie. Unele au fost căderi de tensiune provenite de la furnizorii de energie (Electrica Furnizare – n.red.). Problemele principale ale companiei sunt însă cele de creștere a tensiunii mult peste limita de 750 de volți a rețelei.

„Au fost niște căderi de tensiune într-adevăr, trei sau patru în martie și aprilie, una cu durată mai mare, dar ele au provenit de la furnizorii de energie. Problemele noastre acum sunt cu tensiunile din rețea cu substațiile, căutăm o soluție, o vom rezolva”.

Noile tramvaie Astra au sisteme de recuperare a energiei de frânare, în timp ce substațiile vechi nu știu ce să facă cu această energie. Practic, atunci când tramvaiul introduce energia electrică recuperată la frânare în rețea, tensiunile pot ajunge la 900-1000 de volți. Săptămânile trecute, incidente de acest tip au afectat nu mai puțin de cinci tramvaie cărora le-au sărit siguranțele.

Alimentare cu electricitate

„Linia 41 este o linie modernizată în anul 2002. Sunt și alte linii modernizate. Tehnologia de atunci nu permitea recuperarea energiei electrice de către substații și o fluctuație a tensiunii de ieșire care să țină seama de variația tensiunii de intrare. Aceste substații nu știu întotdeauna ce să facă cu acest surplus de energie. Soluții există, iar în viitorul apropiat o să vedeți o procedură de achiziție pentru modernizarea acestor substații. Nu vrem să mergem acolo unde costurile vor fi foarte mari. Cert este că trebuie să avem niște substații care să fie monitorizate, să putem lua decizii online și să ofere posibilitatea reglării”, a explicat anterior Adrian Criț într-un interviu acordat mainnews.ro. Substațiile sunt în proprietatea Primăriei și concesiunea STB.

Planurile de viitor

În curând, STB va demara acțiuni de consultare a pieței pentru găsirea unor soluții de modernizare a substațiilor, spune Criț. STB a avut discuții interne pe această temă, dar și cu firma Metroul SA, proiectantul rețelei de alimentare.

O altă problemă e cea a automatizării macazelor. În urma unui accident care a avut loc în urmă cu aproximativ zece ani, automatizarea multor macaze a fost dezafectată. S-a luat o decizia eronată și nu s-au mai putut folosi automatizări. „Nu e normal ca într-o capitală europeană manipulantul să coboare la intersecții să schimbe macazul”, spune Adrian Criț.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole