joi, mai 2, 2024
spot_img

Spaniolii de la Renfe intră pe piața franceză

Renfe a finalizat înregistrarea sucursalei din Lyon (Franța) în registrul comerțului din țara vecină, obținând astfel permisiunea autorităților franceze de a-și începe iminent activitatea comercială pe piața franceză, a informat compania feroviară.

Noua sucursală Renfe este situată lângă Gara Part Dieu din Lyon. Procedura reprezintă un „pas decisiv” pentru a întreprinde implantarea companiei pe piața franceză pe termen lung și o „etapă cheie” în strategia sa de internaționalizare, potrivit publicației spaniole elperiodico.com.

Renfe a comunicat că, în practică, acest avans încheie procedurile administrative necesare pentru funcționarea sa deplină în Franța. Aceasta descrie această piață ca fiind „prioritară” în strategia de internaționalizare a companiei, unde cea mai urgentă etapă va fi punerea în funcțiune a noilor trenuri AVE care vor lega Barcelona-Girona-Figueres Vilafant de Lyon și Madrid-Zaragoza-Camp de Tarragona-Barcelona-Girona-Figueres Vilafant de Marsilia.

Rutele vor avea numeroase stații pe teritoriul francez, cum ar fi Narbonne, Montpellier, Nimes, Avignon sau Aix-en-Provence. Compania va anunța în zilele următoare deschiderea vânzărilor pentru acest serviciu. Renfe informează că următoarele etape vor fi „extinderea trenurilor AVE pe coridoarele cu cea mai mare densitate și interes economic pentru companie și poziționarea sa ca operator de referință pentru publicul francez”.

Hopuri pe piața franceză și pe cea spaniolă

Renfe a acuzat întotdeauna autoritățile franceze și SNCF pentru dificultățile întâmpinate în oferirea de servicii transfrontaliere cu Franța. În 2019, SNCF și Renfe au încetat să mai opereze ruta dintre Barcelona și Toulouse, o rută care nu este deservită de trenuri de mare viteză. Și deja în februarie 2022 s-a anunțat că vor renunța la alianță pentru a opera linii în Franța, de la Madrid la Marsilia și de la Barcelona la Lyon, în plus față de Barcelona-Paris.

În 2022, Renfe a precizat că ruptura a avut loc în mod unilateral de către SNCF, după ce trecuse partea cea mai grea a pandemiei și când trenurile „low cost” ale companiei franceze funcționau deja pe teritoriul spaniol sub marca Ouigo, pe ruta Madrid-Barcelona și Madrid-Valencia.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole