spot_img
duminică, februarie 5, 2023
spot_img

Un rege al asfaltului a semnat 45 de contracte pentru repararea infrastructurii feroviare

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat joi dimineață că au fost semnate 45 de contracte pentru repararea infrastructurii feroviare la Regionala Cluj, pentru o distanță de peste 140 km.

Sucursala Regională CF Cluj a semnat 45 de contracte în valoare totală de 699.879.146,16 lei (echivalentul a aproximativ 142 milioane de euro), fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip Quick Wins – ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR), pe intervale de stații aferente liniilor CF Apahida – Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor și Arad – Oradea.

Drum Asfalt a făcut până acum doar drumuri și autostrăzi, nu și căi ferate

Contractele au fost semnate cu Asocierea Drum Asfalt (România) – ZUE (Polonia), a anunțat CFR SA printr-un comunicat postat pe pagina sa de Facebook.

Drum Asfalt e parte a grupului de firme din jurul Selina, unul dintre constructorii importanți de drumuri din vestul țării. Potrivit CAEN, Drum Asfalt se ocupă de lucrări de drumuri și autostrăzi, fără a fi menționate lucrări de căi ferate. Compania este deținută de Floare Petroi, despre care presa a scris că este un interpus al lui Beniamin Rus, patronul Selina. Drum Asfalt apare în multe asocieri cu Selina Bihor, așa cum a mai scris Club Feroviar.

Contracte pentru repararea infrastructurii feroviare pe 45 de loturi

Scopul lucrărilor constă în ridicarea restricțiilor de viteză și creșterea vitezei de circulație la 120 km/oră (în funcție de configurația traseului) pe următoarele intervale CF, în lungime totală de 140,085 km:

Linia Apahida – Baia Mare

  • Lot 1 Apahida – Bonțida, km 8+540- 9+760 (fir I) și km 8+497 – 9+800 (fir II)
  • Lot 2 Jucu – Iclod, km 15+280 – km 16+800 (fir I+II)
  • Lot 3 Bonțida – Iclod, km 16+800 – km 21+900 (fir I)
  • Lot 4 Bonțida – Gherla, km 21+900 – km 23+550 (fir I+II)
  • Lot 5 Iclod – Gherla, km 23+550 – km 27+600 (fir I)
  • Lot 6 Iclod – Gherla, km 23+550 – km 27+600 (fir II)
  • Lot 7 Iclod – Gherla, km 27+600 – km 32+050 (fir I)
  • Lot 8 Iclod – Gherla, km 27+600 – km 32+050 (fir II)
  • Lot 9 Gherla – Dej Călători, km 32+050 – 32+132 (fir I+II), km 32+159 – 33+071 (fir I+II) și km 33+090 – 33+300 (fir I+II)
  • Lot 10 Gherla – Dej Călători, km 33+300 – km 38+000 (fir I)
  • Lot 11 Gherla – Dej Călători, km 33+300 – km 38+000 (fir II)
  • Lot 12 Gherla – Dej Călători, km 38+000 + km 41+500 (fir I)
  • Lot 13 Gherla – Dej Călători, km 38+000 – km 41+500 (fir II)
  • Lot 14 Gherla – Dej Călători, km 41+500 – km 45+450 (fir I)
  • Lot 15 Gherla – Dej Călători, km 41+500 – km 45+450 (fir II)
  • Lot 17 Dej Călători – Caseiu, km 46+718 – km 49+490 (linie simplă)
  • Lot 18 Dej Călători – Caseiu, km 49+490 – km 52+890 (linie simplă)
  • Lot 19 Gâlgău – Ileanda, km 81+400 – km 83+450 (fir II)
  • Lot 20 Ileanda – Letca, km 91+940 – km 93+340 (linie simplă)
  • Lot 21 Răstoci – Cuciulat, km 98+650 – km 100+200 (linie simplă)
  • Lot 22 Lețca – Băbuțeni, km 103+750 – km 105+350 (linie simplă)
  • Lot 23 Cuciulat – Băbuțeni, km 105+350 – km 107+450 (linie simplă)
  • Lot 24 Cuciulat – Surduc Salaj, km 107+450 – km 108+650 (linie simplă)
  • Lot 25 Băbuțeni – Surduc Salaj, km 113+500 – km 115+100 (linie simplă)
  • Lot 26 Băbuțeni – Jibou, km 115+100 – km 116+270 (linie simplă)
  • Lot 27 Surduc Salaj – Someș Odorhei, km 122+145 – km 123+556 (linie simplă)

Linia Războieni – Episcopia Bihor

  • Lot 28 Războieni – Câmpia Turzii, km 442+000 – km 443+700 (fir I+II)
  • Lot 29 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 443+700 – km 446+400 (fir I+II)
  • Lot 30 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 446+400 – km 449+050 (fir I+II)
  • Lot 31 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 449+050 – km 450+050 (fir I+II)
  • Lot 32 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 450+050 – km 451+050 (fir I+II)
  • Lot 33 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 451+050 – km 453+750 (fir I+II)
  • Lot 34 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 453+750 – km 456+250 (fir I+II)
  • Lot 35 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 456+250 – km 457+400 (fir I+II)
  • Lot 36 Câmpia Turzii – Valea Florilor, km 457+400 – km 461+900 (fir II)
  • Lot 37 P.O. Cânepiști – Boju, km 461+900 – km 465+700 (fir II)
  • Lot 38 P.O. Cânepiști – Boju, km 464+860 – km 465+750 (fir I)
  • Lot 39 Valea Florilor – Boju, km 465+700 – km 468+650 (fir II)
  • Lot 40 Valea Florilor – Boju, km 468+650 – km 470+650 (fir II)
  • Lot 41 Valea Florilor – Tunel, km 472+700 – km 475+300 (fir II)
  • Lot 42 Boju – Tunel, km 475+300 – km 478+060 (fir II)
  • Lot 43 Cojocna – Apahida, km 485+817 – km 488+547 (fir II)
  • Lot 44 Cojocna – Apahida, km 488+615 – km 489+830 (fir II)

Linia Arad – Oradea

  • Lot 48 Salonta – Cefa, km 81+408 – km 85+500 (linie simplă)
  • Lot 49 Salonta – Cefa, km 85+500 – km 89+324 (linie simplă)

Ultimele Articole