vineri, mai 17, 2024
spot_img

Contracte de finanțare pentru investiții feroviare de 300 de milioane de euro, semnate

La sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii au fost semnate contracte de finanţare pentru investiții feroviare de 300 de milioane de euro.

Este vorba de proiectele de investiții finanțate prin PNRR ale Autorității pentru Reformă Feroviară, așa cum a anunțat aceasta printr-un comunicat postat pe pagina sa de Facebook:

  1. „Achiziție de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”.
  2. „Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să tracteze până la 16 vagoane de călători”.
  3. „Achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații a acestor automotoare, necesare funcționării respectivelor automotoare și achiziționarea serviciilor de alimentare cu hidrogen”.

Contractele au fost încheiate între Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în calitate de beneficiar, şi Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport și reprezintă o finantare nerambursabilă de aproximativ 300 de milioane de euro sau 1,45 miliarde lei.



Contractele de investiții feroviare ale ARF, în cifre

Proiectul ”Achiziție de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2” are valoarea totală de 919.003.274,03 lei și o perioadă de implementare de 60 de luni (cinci ani). În conformitate cu regulile de eligibilitate, activităţile proiectului au început în luna noiembrie 2021 și se vor desfășura până la data de 30 decembrie 2026.

Ramele achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 1370/2007, cu modificările ulterioare și în baza legislației din România și vor circula pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Proiectul se află în evaluarea tehnică și financiară a documentațiilor depuse de cei doi ofertanți: Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (Polonia) și Alstom Transport SA (România).

Proiectul de investiții “Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h – 200 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători” are valoarea totală de 442.587.829,29 lei. Proiectul se află în evaluarea tehnică a documentațiilor depuse de Asocierea S.C. Alstom Transport S.A. România (Ofertant lider) – Alstom Transportation Germany (Ofertant).

În fine, proiectul „Achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații a acestor automotoare, necesare funcționării respectivelor automotoare și achiziționarea serviciilor de alimentare cu hidrogen” are valoarea totală de 868.917.205,97 lei.

Automotoarele vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate București – Pitești, cu extindere până la Piatra Olt – Craiova, București – Aeroportul Henri Coandă, București – Târgoviște, București – Pitești – Curtea de Argeș, contracte atribuite unor operatori de transport feroviar.

Proiectul se află în faza depunerii ofertelor, iar termenul de depunere a acestora este 8 mai 2023, ora 15.00.

IN THE SPOTLIGHT

Operatorii și industria feroviară se reunesc la Conferințele Club Feroviar – 22 și 23 mai, Constanța

CONFERINȚELE CLUB FEROVIAR - Operatorie Feroviară & Material Rulant -   Operatorii feroviari se reunesc la Constanța în zilele de 22 și 23 mai pentru a discuta...

Ultimele Articole