spot_img
marți, noiembrie 30, 2021
spot_img

19 noiembrie, Ziua lucrătorului la metrou. Mesajul conducerii și imagini de arhivă – VIDEO

În fiecare an, la data de 19 noiembrie este sărbătorită Ziua lucrătorului la metrou. Ea a fost stabilită la trei zile după data de 16 noiembrie, când, în 1979, a circulat primul tren de metrou în subteranele Bucureștiului.

Ziua lucrătorului la metrou tren defect la metrou

”La sfârșitul unui deceniu al cărui început a fost marcat de Criza Petrolului, în capitala României, București, s-a inagurat prima linie de metrou. Realizată 100% în subteran, în imediata proximitate a albiei râului Dâmbovița, lucrarea în sine a reprezentat un examen riguros pentru toți arhitecții, constructorii și personalul de întreținere și exploatare implicat într-o astfel de lucrare de avengură. Un examen trecut cu succes de către toți românii, întrucât majoritatea covârșitoare a tehnologiilor, echipamentelor, utilajelor și instalațiilor, inclusiv trenurilor de metrou au fost realizate în țară. Astăzi, rețeaua de metrou are 5 magistrale, însemnând 63 de stații și 78 de km de rețea comercială la care se adaugă liniile din depouri”, se arată în mesajul directorului general al Metrorex, Gabriel Mocanu.
El continuă, arătând că își propune continuarea modernizării stațiilor și înlocuirea parcului de material rulant, astfel încât călătoria cu metroul să fie prima opțiune atât pentru fiecare cetățean care trăiește și lucrează în aria de acoperire a rețelei de metrou, cât și pentru turiști sau populația aflată în tranzit. De asemenea, conducerea vrea să continue activitatea de perfecționare a salariaților proprii.

Ziua lucrătorului la metrou. Planurile de modernizare și de extindere

Pentru viitor, se intenționează extinderea rețelei de metrou, astfel încât să asigure o mai bună acoperire a zonei urbane și chiar periurbane a Bucureștiului, dar și dezvoltarea parteneriatului cu STB, astfel încât serviciile să fie complementare și mai bine integrate.

În planurile conducerii Metrorex se află și realizarea de conexiuni optime cu rețeaua feroviară atât la nivelul gărilor CFR, cât și al inelului feroviar. Conectarea rețelei de metrou cu principala poartă aeriană a Bucureștiului – Aeroportul Internațional Henri Coandă este și ea pe lista de priorități.

”Sigur, cel puțin o parte din cele enumerate pot părea ambiții prea mari. Noi credem că țin de o abordare normală în ceea ce privește creșterea calității vieții chiar dacă dificultățile și limitele cotidiene nu sunt deloc de neglijat. De aceea, prin dedicare, abordare pozitivă și creativă credem că putem reuși. Nu singuri, ci împreună cu societatea românească a cărei parte suntem. Mulțumim deopotrivă constructorilor, salariaților noștri și călătorilor pentru fiecare moment prin care facem posibil ca România, Bucureștiul să aibă o rețea de metrou. La mulți ani tuturor” – se încheie mesajul postat pe Facebook de directorul general Gabriel Mocanu.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole