VIDEO GALERIE FOTO Zilele Feroviare la Depoul Dudești. Tramvaie noi și tramvaie de epocă

Zilele Feroviare la Depoul Dudești. Vizita tehnică din cadrul evenimentului Zilele Feroviare 2019 a avut loc marți seara la Depoul de tramvaie Dudești.

Cu două noi autobuze ale Societății de Transport București (STB), participanții la Zilele Feroviare 2019 s-au deplasat la depou, unde a avut loc vizita tehnică, în prezența directorului general al STB, Andrei Creci.

Depoul Dudești a fost construit în anul 1938 și a fost modernizat în urmă cu zece ani de zile. El este unul dintre cele 11 depouri aparținând STB și aici se retrag tramvaiele Bucur Low Floor. Dar tot aici participanții la vizita tehnică au putut admira și fotografia mai multe tramvaie de epocă.

Tramvaiele cu cai au fost primele mijloace de transport în comun din București, ele fiind introduse în anul 1871. Din 1894 a funcționat prima linie de tramvai electric, între Obor și Cotroceni. Rețeaua s-a dezvoltat rapid în anii 1900-1935, traseele și distanțele dintre stații permițându-le călătorilor să se deplaseze din orice punct al orașului în altul.

Zilele Feroviare la depoul Dudești, ”casa” tramvaielor Bucur LF

Tramvaiul Bucur Low Floor, fabricat la Uzina de Reparații Atelierele Centrale (URAC) începând 2007, este cel mai modern tramvai din București și primul tramvai din România cu podea joasă (pe o lungime de 65% din cea totală).

Acesta aduce de asemenea o mulțime de îmbunătățiri față de tramvaiele existente, atât în privința designului cât și la partea tehnică, fiind echipat cu motoare asincrone acționate în curent alternativ, alimentate de către o sursă de curent tip invertor trifazat. Acest sistem de tracțiune permite recuperarea a cca. 30% din energia de frânare. Vehiculul este echipat cu patru sisteme de frânare independente: frână electrodinamică, recuperativă și/sau reostatică, frână electrohidraulică activă (disc/etrier) pe roțile nemotoare, frână electrohidraulică pasivă (disc/etrier, cu resort) pe osiile motoare și frână cu patină la șină.