marți, decembrie 10, 2024
spot_img

Zilele Feroviare, 2023: România poate fi hub regional pentru afacerile PESA Polonia în Balcani

A 18-a ediție a summit-ului Zilele Feroviare, care se desfășoară la București în zilele de 17 și 18 octombrie 2023, a reunit în prima zi reprezentanți ai unor producători străini de material rulant care și-au prezentat planurile pentru România.

Două dintre cele mai interesante prezențe la Zilele Feroviare au fost cele ale oficialilor PESA Polonia și Bozankaya Turcia, firme producătoare de material rulant dedicat consumatorului final, care și-au prezentat perspectivele asupra pieței românești.

România poate fi un hub al producătorului polonez în Balcani, a opinat Krzysztof Zdziarski, CEO PESA Bydgoszcz.

Oficialul a prezentat gama de produse fabricate, printre care și trenurile regionale și interregionale propuse la licitațiile ARF. Krzysztof Zdziarski a reamintit faptul că firma a livrat până la acest moment 40 de tramvaie la Iași, Craiova și Cluj. O analiză interesantă a fost cea privitoare la regimul de viteză a trenurilor și la mijloacele de transport ce intră în competiție cu trenul. „Trebuie să fim competitivi local cu avioanele, nu cu trenurile de 160 km/oră. Dacă facem cu trenul 2 ore față de 1,5 ore cu avionul, vom fi competitivi”, spune managerul polonez.

Investiții în România dorește să facă și producătorul turc de material rulant Bozankaya. „Nu avem intenții doar de vânzare, vrem să și investim”, a spus Yiğit Belin, Head of Sales, Bidding, Business Development & Project Contracts – Bozankaya A.Ş. Competiția trebuie completată de acțiuni de cooperare derulate spre binele oamenilor. Modernizarea sistemului începe cu modernizarea locului de muncă și a companiilor care trebuie să primească în rândurile lor mult mai multe femei.

Investițiile în România sunt facilitate și de afluxul sporit de fonduri europene destinate căii ferate și industriei. O astfel de sursă de bani este cea reprezentată de Fondul European de Modernizare ale cărui mecanisme și oportunități oferite au fost prezentate de Mihai Frumosu, expert al Băncii Europene de Investiții.

Prin acest Fond, România beneficiază de 470 de milioane euro pentru achiziția a 62 de trenuri regionale. Fondul este un instrument de finanțare ce a fost introdus de UE pentru rentabilizarea reducerii emisiilor de carbon și care este de fapt o transpunere directă a emisiilor de carbon în bani. „Un fel de bici pentru a mâna o căruță la deal”, a explicat plastic Mihai Frumosu.

Fondul este destinat modernizării țărilor din Europa Centrală și de Est, ceea ce „arată o dimensiune foarte importantă a Uniunii Europene, și anume coeziunea”. Pe lângă achizițiile de material rulant, Fondul poate fi folosit și pentru proiecte de electrificare și de ameliorare a eficienței energetice și se dorește ca astfel de acțiuni să ducă la reducerea emisiilor de carbon cu 62% față de nivelul actual propus la 55%.

Evenimentul a beneficiat și de prezența oficialilor ASFR și ONFR, și anume Petru Bogdan și Nicolae Sandu care au susținut prezentări din domeniul siguranței feroviare și, respectiv, privind aplicarea cadrului de reglementare la lucrări de reînnoire și modernizare.

Alți participanți:

  • Andrei Ciufu, Director de Comunicare – UNIFE
  • Ralf-Charley Schultze, Președinte – UIRR
  • Rémi Lebeda, EU Policy Manager – UIP
  • Alexander Burrows, Director of Enterprise & Innovation –  Birmingham Centre for Railway Research and Education (BCRRE)
  • Giorgio Travaini, Executive Director – Europe’s Rail Joint Undertaking
  • Guillaume Foeillet, Head of Security Affairs – SNCF DRASS/ Chairman of UIC’s IRSN work group
  • Markus Kaltseis, Head of Life Cycle Services & Projects  și Mario Preinsberger, Used Machines Manager – Plasser & Theurer
  • Paolo Picchianti, Export Sales Railway Department – JSW Italy

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole