Zilele Feroviare 2019. Ambasadorul Marii Britanii Andrew Noble explică ce au în comun fotbalul și calea ferată

Ambasadorul Marii Britanii la București, Andrew Nobel, a explicat, în deschiderea evenimentului Zilele Feroviare 2019, ce au în comun fotbalul și calea ferată.

Zilele Feroviare 2019

”Calea ferată și fotbalul au un aspect comun: ambele au fost inventate în Marea Britanie”, a spus Andrew Noble.

Revenind în registrul serior, diplomatul a arătat faptul că industria feroviară reprezintă o soluție câștigătoare pentru Regatul Unit. În Asociația industrie feroviare din Marea Britanie  sunt înscrise peste 300 de firme. Valoarea economică a rețelei de căi ferate britanice este ilustrată de faptul că ea contribuie la economia țării cu peste 36 miliarde de lire sterline și generează venituri fiscale de 11 miliarde de lire anual. O altă cifră relevantă – industria feroviară britanică asigură aproximativ 600.000 de locuri de muncă.

La fiecare liră sterlină investită în industria feroviară din Regatul Unit, rezultă venituri de 2,2 lire. La nivelul Mariii Britanii există în derulare proiecte majore de investiții în valoare de miliarde de lire. Dintre acestea, ambasadorul britanic la București a enumerat Crossrail, Thames Link și proiectul High Speed 2.

Diplomatul a precizat că succesul industriei feroviare britanice se bazează pe un parteneriat puternic între sectorul public și cel privat și că strategia este de a atrage cât mai mulți utilizatori feroviari, pentru a crește veniturile.

Zilele Feroviare 2019. Octavian Udriște despre cele trei cerințe pentru calea ferată

În deschiderea evenimentului, președintele onorific al Club Feroviar, Octavian Udriște,  menționat cele trei cerințe pe care trebuie să le îndeplinească o cale ferată pentru a funcționa eficient.

În primul rând, a spus Udriște, trebuie să țină pasul cu evoluția tehnologiei. În al doilea rând, o rețea feroviară trebuie să aibă caracter internațional. În acest sens, el a dat exemplul Belgiei, care deși este o țară mică, are multiple conexiuni feroviare internaționale.

În ceea ce priveșre căile ferate române, Octavian Udriște a menționat că grecii și bulgarii ne reproșează, pe bună dreptate, că nu se pot conecta, din cauza noastră, la rețeaua TEN-T. Și asta pentru că ruta directă București – Giurgiu este închisă de 14 ani, de când s-a prăbușit podul de peste Argeș de la Grădiștea, secția Videle – Giurgiu este neelectrificată, iar Craiova – Calafat este nemodernizată. ”Există un decalaj nu numai în domeniul calității infrastructurii, ci și în mentalitatea oamenilor”, a spus Udriște.

În fine, o a treia cerință obligatorie pentru o cale ferată eficientă este ca inginerii să-și îmbunătățească cunoștințele economice. ”Nu orice soluție inginerească este și eficientă economic”, a explicat Octavian Udriște.