Zeci de locomotive vor fi salvate de la casare prin conversia lor în locomotive pe baterii de către compania România EUROEST din Constanța, potrivit unui reportaj Euronews.
Zeci de locomotive CFR care ar fi ajuns la fier vechi vor primi o nouă viață, potrivit Euronews. În cadrul unui proiect finanțat cu bani din PNRR, în primă fază, 20 de locomotive vor primi un sistem de propulsie cu baterii, în locul celui vechi, care folosește motorină. Autoritățile spun că transformarea locomotivelor va duce și la scăderea poluării în zona depourilor. În plus, ar însemna și o economie la buget.
Cu ajutorul unui sistem brevetat de către România EUROEST, companie privată din Constanța, zeci de locomotive CFR sunt transformate și, în loc de combustibil, vor putea funcționa pe baterii.
Cu bani din PNRR, CFR va implementa sistemul de baterii pe 20 de locomotive care apoi vor fi folosite pentru manevre în depouri.
Această locomotivă dispune de tehnologie modernă dezvoltată în România, ce satisface nevoile economice şi de protecţie a mediului înconjurător. Compania România EUROEST, cea care a dezvoltat locomotiva hibrid, a implementat tehnologii capabile să ofere un plus de competitivitate economică.
După cum a relatat și Club Feroviar aici, locomotiva Hibrid (LHy-M), realizată integral în România, a fost dezvoltată şi realizată în cadrul unui program de cercetare lansat de către compania România EUROEST.
Evenimentul de lansare a noii locomotive a avut loc la 22 februarie 2018, în staţia CFR Călători – Constanța, ocazie cu care au fost prezentate performanţele tehnice şi comerciale ale locomotivei.
Proiectul locomotivei LHy-M constituie o premieră prin conceptul tehnic, avantajele competitive şi potenţialul de exploatare, precum reducerea emisiilor poluante cu 70%, a consumurilor specifice cu 30-60%, a activităţii de mentenanţă cu 15%, reducere obţinută prin transformarea unor vechi locomotive Diesel hidraulice. Compania precizează că un număr de 10.298 locomotive diesel cu vârsta medie mai mare de 36 ani trebuie înlocuite, în Europa, până în 2025 datorită poluării.
Noul produs LHy-Mcare este necesar în condiţiile de manevră grea din porturi, triaje, platforme industriale, asigurând reducerea semnificativă a nivelului de noxe cu 40-70% în funcţionare hibridă şi 100% în funcţionare electrică (mai ales în hale închise), prin reducerea consumului specific de combustibil 40-60% în aceleaşi cicluri de exploatare, reducerea cheltuielilor pe durata ciclului de viaţă şi creşterea siguranţei în exploatare prin utilizarea telecomenzii.
Colaborare cu alte firme românești
România EUROEST a realizat acest proiect cu sprijinul colaboratorilor săi, precum INDA Craiova, REŞIŢA Reductoare & Regenerabile, INTEGRAL Consulting R&D , Tehnoind Electric Craiova, Knorr-Bremse România, Endress Group România şi Atlas Copco Airpower.
Proiectul s-a ridicat la o valoare de 3,56 milioane de lei (765 mii de euro), din care suma de 1,58 milioane de lei (340 mii de euro) a fost asigurată din fonduri de la bugetul de stat, iar 1,98 milioane de lei (425 mii de euro) au fost asiguraţi prin intermediul unei cofinanţări.
Compania România EUROEST a realizat prima locomotivă electrică cu acumulatori (LEA) din România pe platforma combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi.