spot_img
luni, august 15, 2022
spot_img

Wiebe „zbârnâie” după ce a primit un contract gras prin încredințare directă. Marja de profit, 60%

Compania CFR SA a făcut duminică public stadiul lucrărilor pe lotul I pentru reabilitarea liniilor în portul Constanța. 
Ordinul de începere a fost dat la data de 15 iunie 2022.

Stadiul de execuție pe LOTUL I este

• defrișare și curățare vegetație pe 70 % din suprafața totală estimată inițial;
• demontarea suprastructurii existente, în procent de 57% din cantitatea totală;
• excavații în ampriză până la cota platformei căii în procent de 19% din cantitatea totală;
• 1.680 buc. traverse de beton armat precomprimat deja în șantier, reprezentând 17% din cantitatea necesară;
• vagoanele încărcate cu șină sunt la intrarea în țară și vor ajunge în Portul Constanța în cursul săptămânii viitoare.
Obiectiv final LOT I:
• 19 linii (6,598 km)
• 32 aparate de cale
Cele două loturi includ refacția a 35 de linii (13, 398 km) și înlocuirea a 75 de aparate de cale.
În luna aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a decis să direcționează fără licitație, prin ”pixul” premierului Nicolae Ciucă, 200 de milioane de lei către firma sau firmele care vor repara infrastructura feroviară din Portul Constanța. Contractul a fost atribuit în urma ”unei proceduri de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare”. Wiebe, firmă de construcții feroviare cu capital german a mai câștigat în ultima perioadă licitații organizate în procedură simplificată pentru reparații la calea ferată din Dobrogea.  Mai multe firme și-au exprimat disponibilitatea de a face lucrările, însă Ministerul Transporturilor și CFR au decis în mod netransparent să direcționeze contractele către două firme, printre care și Wiebe.
Lucrarea a fost atribuită la un preț de 116 milioane RON și conține materiale de 40 de milioane RON, manopera de 10 milioane RON și profit de 66 de milioane RON! Aceste contracte au fost atribuite direct, fară licitație!… Mai grav e că la preturile și așa supraevaluate, ofertanții au venit cu preturi și mai mari, iar contractele au fost încheiate cu circa 12% peste valoarea de deviz”, spun reprezentanții ACCF, companie ce a fost interesată să facă lucrările, dar care nu a fost lăsată să oferteze.
Aceasta înseamnă marjă de profit de 60%, de aproximativ 12 ori mai mare decât cele de 5% care se practică în domeniu.

Ultimele Articole