spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

Valentin Dorobanțu: automotoare noi și mai multe vagoane cu aer condiționat și WI FI la CFR Călători

În curând vom vedea mai multe vagoane modernizate dotate cu aer condiționat și WI FI la CFR Călători, a declarat pentru Club Feroviar directorul general Valentin Dorobanțu.

Adrian Bărbulescu

WI FI la CFR Călători Valentin Dorobanțu la CFR Călători

 

Operatorul feroviar de stat a încheiat acorduri cadru și sunt în derulare contracte subsecvente pentru modernizarea de vagoane.

Potrivit acestor acorduri încheiate pe o durată de un an și jumătate (36 de luni) cu companii specializate din România, vor fi modernizate minimum 22 și maximum 205 vagoane. În plus, urmează să mai fie semnat un acord pentru modernizarea a minimum două și maximum 50 de vagoane din parcul CFR Călători.

”Vagoanele vor fi dotate cu instalație de climatizare, internet WI FI, scaune moderne și ergonomice, toalete ecologice, ecrane de informare a pasagerilor și uși automate. Unele dintre ele vor fi transformate în vagoane salon, fără compartimente, și vor fi prevăzute și spații pentru transportul bicicletelor și al schiurilor”, a declarat Valentin Dorobanțu.

Vagoane cu WI FI la CFR Călători și locomotive modernizate

El a precizat că pentru cele 36 de luni a asigurat capacitatea maximă de vagoane care pot fi supuse procesului de modernizare, iar acum totul depinde de alocările bugetare pentru anul în curs și pentru 2020. Valoare estimată în medie a modernizării unui vagon este de 500.000 de euro.

Pe de altă parte, CFR Călători a încheiat și un acord cadru și contracte subsecvente pentru modernizarea locomotivelor electrice din parcul societății. Acordul prevede, printre altele, montarea de echipamente electronice de bord, de comandă și control.

În altă ordine de idei, automotoarele Desiro (cunoscute sub denumirea de ”Săgeata Albastră”) au intrat într-un amplu program de reparații. ”În cursul acestui an am vrea să finalizăm redparațiile integrale de tip R8 și F7 – revizie generală, respectiv reparație capitală – la Desiro. Acest target se va atinge în funcție de capabilitatea tehnică a furnizorului”, a mai spus Valentin Dorobanțu.

Achiziție de automotoare Diesel și electrice

În paralel, conducerea CFR Călători vrea să cumpere și automotoare Diesel și electrice. ”În perioada imediat următoare vom invita toți furnizorii de material rulant pentru acțiunea publică de consultarea a pieței, tehnică și economică, pentru cumpărarea de automotoare diesel noi și de rame electrice de construcție nouă”, a mai declarat Dorobanțu pentru Club Feroviar.

În plus, se intenționează introducerea unui sistem de tip pus&pull (automotor la care este cuplată o locomotivă), ceea ce va reduce foarte mult activitatea de manevră a trenurilor în gări. Potrivit directorului CFR Călători, acest sistem nu a mai fost făcut niciodată în România, cu tehnologie autohtonă. Pe de altă parte, se va investi și în upgradarea sistemului informatic de vânzare a biletelor Xsell, introdus în 1999.

Reducerea duratei călătoriei și uniforme pentru toți ceferiștii

CFR Călători a făcut apel la Autoritatea Feroviară Română (AFER) pentru o modificare a prevederilor de instrucție feroviară și punerea lor în concordanță cu reglementările europene.

Este vorba de mărirea intervalului la care se fac reviziile tehnice intermediare și reviziile tehnice în trafic la vagoane. ”În acest fel se poate reduce durata călătoriei. De exemplu, în prezent trenul București – Suceava are revizie tehnică în tranzit la Bacău, unde staționează zece minute. Prin eliminarea acesteia, timpul de staționare se poate reduce la doar două minute”, a explicat Valentin Dorobanțu.

În altă ordine de idei, tot personalul CFR Călători va avea uniforme noi, pe care le vor primi gratuit. ”Astfel se va face un rebranding și o îmbunătățire a imaginii”, spune Valentin Dorobanțu.

Mai sunt doar trei vagoane restaurant

O activitate care ”scârțâie” rău la CFR Călători este cea a alimentației publice. De câțiva ani, societatea mai operează doar trei vagoane restaurant.

”Vânzările la vagon restaurant au cunoscut o prăbușire agresivă după interzicerea fumatului, în 2006. Cele trei vagoane rămase sunt atașate la trenurile internaționale Ister și Dacia. Pe rutile unde există cerere, introducem vagoane de tip AR și BR (de clasa 1, respective clasa a doua – n.red.) cu sector de alimentație publică la mijloc”, a spus directorul CFR Călători.

O veste bună, după cea cu WI FI la CFR Călători, este și aceea că pasagerii ăși pot cumpăra din nou apă, sucuri și bere de la însoțitorii vagoanelor de dormit și cușetă, care au fost dotați cu case de marcat fiscal.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole