Consilierii locali din Cluj-Napoca urmează să dezbată la ședința din 29 august un proiect de hotărâre privind necesitatea și oportunitatea proiectului „Tren Metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea, Componenta 2. Tren Metropolitan.
Pe grupurile civice din mediul online, s-a arătat că acest proiect al trenului este în faza incipientă pentru parcurgerea procedurilor la mediu, potrivit actualdecluj.ro. Deocamdată nu s-au prezentat date financiare din studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan.
Potrivit proiectului, pe actualul traseu de cale ferată între Gârbău și Bonțida, un parcurs de șine de peste 40 de kilometri, ar urma să circule 9 trenuri, din 30 în 30 de minute care ar opri în 23 de stații propuse, din care 8 stații sunt în Cluj-Napoca.
Trenul metropolitan ar urma să circule de la Bonțida la Gârbău pe traseul actual de cale ferată și să aibă 23 de stații – Bonțida – Răscruci – Jucu de Jos – Jucu – Câmpenești – Apahida 3 – Apahida 2 – Apahida 1 – Dezmir – Cluj-Napoca, aeroport – Cluj-Napoca Est – Cluj-Napoca, IRA – Cluj-Napoca, str. Fabricii de Zahăr – Cluj-Napoca, Piața 1 Mai – gara Cluj-Napoca – Cluj-Napoca, Tetarom – Cluj-Napoca, Hoia – Baciu – Suceag – Rădaia – Mera – Nădășel – Gârbău.
Pe teritoriul orașului Cluj-Napoca sunt prevăzute opt stații. Multe dintre aceste stații propuse urmează să fie amenajate cu peroane pentru îmbarcarea și debarcarea călătorilor.