sâmbătă, februarie 17, 2024
spot_img

VIDEO Vizibilitate aproape zero pe calea ferată. Pantografe rupte, trenuri blocate

Este vizibilitate aproape zero pe calea ferată în sud-estul țării. Două pantografe rupte la locomotive au blocat trei trenuri de călători mai multe ore.

UPDATE. Trenurile de călători IR 1570 și IR 1571 au fost reînscrise în circulație, cu remorcare diesel, la ora 14.09, IR 1570 din stația Plopu și la ora 14.30 trenul IR 1571, din stația Dedulești.

UPDATE. Și locomotiva diesel trimisă în ajutor la trenul IR 1732 a rămas defectă, la Traian Sat.

Pantograful trenului IR 1732 Galați-Brașov a rămas defect, în jurul orei 7.45, între stațiile Lacul Sărat și Traian Sat, pe firul I. Garnitura așteaptă locomotivă diesel pentru a fi reînscrisă în circulație, a transmis Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Începând cu ora 8.40, din cauza rafalelor de vânt, care ating viteze de aproape 100 km/oră, pe intervalul Galați – Făurei – Țăndărei, trenurile circulă doar tractate cu locomotivă diesel.

După ce a venit locomotiva diesel, trenul s-a repus în mișcare și va prelua în stația Plopu și călătorii din trenul IR 1570 Galați-București Nord. Locomotiva acestuia avea pantograful rupt, în stația Plopu, pe linia 2, de la ora 6.30.

Pantografe rupte la trei trenuri

Pe raza SRCF Galați, echipele de intervenție acționează cu drezine pantograf pentru repunerea sub tensiune a liniei de contact între stațiile Făurei – Dedulești, pe firul II, în stația Plopu și între Lacu Sărat – Traian Sat, unde trei trenuri de călători – R 7360, IR 1570 și IR 1732 – au rămas defecte, cu pantografele rupte și staționează pentru remediere.

Vizibilitatea este extrem de scăzută pe calea ferată. Pe raza SRCF Constanța, din cauza ninsorii viscolite și a rafalelor puternice de vânt, nu funcționează rețeaua națională de alimentarea cu energie, iar pentru asigurarea energiei electrice 10 stații CF funcționează pe grup electrogen, așa cum a scris Club Feroviar. Pentru repunerea sub tensiune a liniei de contact se intervine cu drezine pantograf pe trei intervale CF, astfel: Ovidiu – Dunărea (pe firul II), Fetești – Ramificație Borcea (pe firul I) și Jegălia – Bărăganu. Tot pe raza SRCF Constanța, din cauza vântului puternic, nu funcționează sistemul de semnalizare – acustic, vizual și barierele automate – de la șapte treceri la nivel cu calea ferată, situate pe intervalele Ciulnița – Perișoru, Valu lui Traian, Bărăganu – Jegălia, Bărăganu – Fetești, Jegălia – Perișoru.

Precizări de la CFR Călători privind circulația pe raza Sucursalei CF Galați

CFR Călători a informat printr-un comunicat că pe raza Sucursalei CF Galați circulația trenurilor se realizează în cursul acestei zile în funcție de asigurarea gabaritului, îndepărtarea firului de contact căzut în gabarit și posibilitatea introducerii tracțiunii diesel.

De asemenea, pentru zonele afectate și care permit tracțiunea diesel, CFR Călători a pus la dispoziția CFR SA locomotive diesel, în limita parcului tehnic disponibil, pentru remorcarea trenurilor.

Mai multe tenuri înregistrează întârzieri și, în funcție de evoluția fenomenelor meteo și a condițiilor de circulație, pot interveni restricționări temporare ale circulației trenurilor pe anumite intervale de stații, traficul de pasageri fiind preluat de celelalte garnituri din graficele de circulație.

Circulația în zonele afectate de condițiile meteo de iarnă se va desfășura în continuare în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA.

Ultimele Articole