Constantin Axinia vrea să crească viteza medie a trenurilor la 80 km/oră. Cât este acum

Directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Constantin Axinia, vrea să crească viteza medie a trenurilor la 80 km/oră.

viteza medie a trenurilor modernizare la Podul Constanța

El a declarat marți că acest lucru este fezabil într-un interval nu prea mare de timp, chiar până la finele anului în curs, chiar dacă acum viteza medie de deplasare pe calea ferată a trenurilor de călători este de aproximativ 46 kilometri pe oră.

”Sigur, ne ajută și Coridorul (Coridorul european Constanța – București – Brașov – Curtici – n.red.), unde vom avea alte porțiuni pe care se va circula cu 160 km/oră. 160 aici, 80 dincolo, 100 în altă parte, 40 în altă parte, facem o medie ponderată și va rezulta 80 km/oră”. Constantin Axinia a precizat că majorarea vitezei medii a trenurilor se va face prin ridicarea de restricții de circulație, cele mai multe fiind pe raza regionalelor Craiova și Timișoara.

Viteza medie a trenurilor, trasă în jos de restricții

Recent, președintele Federației Sindicale Drum de Fier, Florin Dobrescu, a declarat la B 1 TV că, din 13.500 km, cât măsoară rețeaua de cale ferată din România, 9.800 sun restanți la reparații capitale.

Pe de altă parte, pe rețea există 1.373 de ”puncta negre” cu restricții de viteză, în creștere cu peste o sută în numai un an de zile. Și asta, spune liderul sindical, pentru că în cursul anului trecut nu s-a făcut nicio reparație la infrastructura feroviară. Cele mai multe asemenea puncta periculoase pe calea ferată sunt pe marile magistrale, cum ar fi București – Craiova – Timișoara – Arad sau București – Iași, a menționat el.