vineri, august 30, 2024
spot_img

Viteza de 160 kilometri la oră, posibilă pe mai puțin de 4% din rețea

Ministerul Transporturilor a prezentat primul act adițional la Contractul de activitate al CFR SA pe acest an, document care prezintă și liniile pe care se circulă cu „uriașa” viteză de 160 kilometri pe oră. Nu lipsesc însă porțiunile pe care CFR SA are obligația de a asigura doar 15 kilometri la oră. Viteza de 160 kilometri la oră, o raritate pe căile ferate române.

Potrivit unei anexe la actul adițional sectoarele de cale ferată pe care trenurile circulă cu viteza standard la nivelul Uniunii Europene, de 160 kilometri pe oră, sunt:

  • Alba Iulie – Simeria, un total de aproximativ 52 kilometri;
  • Ghioroc –Curtici Frontieră, 45 kilometri;
  • Sighișoara – Ram.Coșlariu, 80 kilometri, fără Blaj –Crăciunel (viteză 120 km/oră);
  • București Băneasa – Medgidia, aproximativ 160 kilometri fără Fetești – Ovidiu și Cernavodă Pod – Saligny.

Viteza de 160 kilometri la oră, o raritate

Cei 340 de kilometri reprezintă 3,3% din totalul de 10.315,547 km exploatați de CFR SA,

Actul adițional aduce modificări, astfel:

  • Lista secţiilor de circulaţie pentru calculul TUI, încadrate pe clase de linii;
  • Capacităţile de infrastructură care trebuie asigurate de CFR SA pentru a permite îndeplinirea  obligaţiilor de serviciu public de interes naţional privind transportul feroviar de  călători stabilite de Minister;
  • Principalele lucrări de reparaţii curente la infrastructura feroviară publică;
  • Principalele lucrări de reparaţii curente la infrastructura feroviară publică fundamentate ca necesare în Perioada de Referinţă;
  • Principalele lucrări de reparaţii curente ale infrastructurii feroviare publice care trebuie realizate în Perioada de Referinţă, în limita fondurilor alocate;
  • Principalele lucrări de reînnoire/reparaţie capitală la infrastructura feroviară publică;
  • Principalele lucrări de reînnoire/reparaţie capitală la infrastructura feroviară publică fundamentate ca necesare în Perioada de Referinţă;
  • Principalele lucrări de reînnoire/reparaţie capitală ale infrastructurii feroviare publice care trebuie realizate în Perioada de Referinţă, în limita fondurilor alocate;
  • Programele şi proiectele de investiţii pentru modernizarea/reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare administrate de CFR SA şi pentru creşterea eficienţei activităţilor de administrare a infrastructurii feroviare;
  • Indicatorii de Performanţă şi Monitorizare privind activităţile CFR SA;
  • Indicatorii de Performanţă şi Monitorizare privind activităţile de mentenanţă şi reînnoirea infrastructurii feroviare;
  • Indicatorii de Performanţă şi Monitorizare privind activităţile de exploatare a infrastructurii feroviare;
  • Indicatorii de Performanţă şi Monitorizare privind activităţile de investiţii pentru modernizarea/reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare administrate de CFR SA şi pentru creşterea eficienţei activităţilor de administrare a infrastructurii feroviare;
  • Indicatorii de Performanţă şi Monitorizare privind alte activităţi ale CFR SA;
  • Necesităţile financiare pentru administrarea infrastructurii feroviare în Perioada de Referinţă;
  • Necesităţile financiare pentru întreţinerea şi asigurarea funcţionării infrastructurii feroviare publice;
  • Necesităţile financiare pentru reparaţiile curente ale infrastructurii feroviare publice;
  • Necesităţile financiare pentru reînnoirea/reparaţia capitală a infrastructurii feroviare publice;
  • Necesităţile financiare pentru investiţiile privind modernizarea/ reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare publice administrate de CFR SA şi pentru creşterea eficienţei activităţilor de administrare a infrastructurii feroviare;
  • modificări ale Anexa nr. 10 la Contract: Alocările financiare pentru administrarea infrastructurii feroviare în Perioada de Referinţă;
  • Alocările financiare pentru întreţinerea şi asigurarea funcţionării infrastructurii feroviare publice;
  • Alocările financiare pentru reparaţiile curente ale infrastructurii feroviare publice;
  • Alocările financiare pentru reînnoirea/ reparaţia capitală a infrastructurii feroviare publice;
  • Alocările financiare pentru investiţiile privind modernizarea/ reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare publice administrate de CFR SA şi pentru creşterea eficienţei activităţilor de administrare a infrastructurii feroviare;
  • Îmbunătăţirea serviciilor şi facilităţilor asigurate călătorilor în staţiile de cale ferată modernizate.

Proiectul de act normativ estimează anul 2030 ca termen de finalizare a sectorului feroviar Predeal – Brașov pe care se va afla cel mai lung tunel feroviar din România (licitație organizată anul viitor).

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole